تبلت

تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

گوشی

June 23, 2021
14:46 چهارشنبه، 2ام تیرماه 1400
کد خبر: 125664

فاز نهایی رجیستری دستگاه‌های سیم‌کارت خور؛ فرصت کوتاه به صاحبان ساعت‌های هوشمند [بروز رسانی]

 
 
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز فاز نهایی رجیستری موبایل‌واره‌ها خبر داد و اعلام کرد صاحبان ساعت‌های هوشمند سیم کارت‌خور، فقط تا ۱۲ تیرماه و مالکان دستگاه‌های PDA، بارکد اسکنر، پوز سیار و مبدل تلفن ثابت به سیار تا ۱۹ تیرماه برای قرار دادن سیم‌کارت داخل دستگاه خود و رجیستر کردن آن‌ها فرصت دارند.
 
هفته گذشته اعلام شد با توجه به قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰ و الزامی که در آن نسبت به رجیستری موبایل‌واره‌ها وجود دارد، طرح رجیستری این دستگاه‌ها با همکاری گمرک اجرایی خواهد شد و وزارت ارتباطات زمان‌بندی اجرای آن را اعلام خواهد کرد. حال «حمیدرضا دهقانی‌نیا» در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید طبق جلسه‌ای که میان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت ارتباطات برگزار شده، مقرر گردیده تا ۱۲ تیرماه برای رجیستری ساعت‌های هوشمند به کاربران فرصت داده شود. همچنین سایر دستگاه‌های سیم کارت‌خور اعم از PDA، بارکد اسکنر، پوز سیار و مبدل تلفن ثابت به سیار تا ۱۹ تیرماه برای ثبت دستگاه خود فرصت خواهند داشت.
 
او تاکید کرد تا افراد قبل از فرا رسیدن مهلت داده شده، با قرار دادن سیم کارت خود در این دستگاه‌ها جهت ثبت آن‌ها در شبکه اقدام کنند و در صورتی که امکان برقراری تماس وجود دارد تماس را انجام دهند. همچنین اگر ارسال پیامک برای آن تجهیز تعریف شده از آن استفاده کنند و از سرویس گرفتن از دستگاه خود تا قبل از زمان بندی‌های اعلام شده اطمینان حاصل کنند.
 
دهقانی‌نیا در ادامه به رجیستری تبلت‌های سیم‌کارت‌خور اشاره کرد و گفت این امر قطعا صورت می‌پذیرد اما زمان‌بندی اجرای آن حداکثر تا ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد. وی به دارندگان تبلت‌های سیم کارت‌خور توصیه کرد تا هر چه سریع‌تر با قرار دادن سیم کارت در دستگاه خود و برقرای تماس یا ارسال پیامک، جهت رجیستری آن بدون پرداخت هزینه و فرآیند خاصی اقدام کنند.
 
سخنگوی ستاد مبارزه با کالای قاچاق در خصوص خرید ساعت‌های هوشمند بعد از مهلت تعیین شده اعلام کرد:
 
«اگر کاربران بعد از ۱۲ تیرماه اقدام به خرید ساعت هوشمند سیم‌ کارت‌خور کنند باید از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* جهت استعلام اصالت دستگاه اقدام کرده و متن پیامک را با دستگاهی که خریداری کرده مطابقت داده تا از اصالت آن مطمئن شوند.»
 
به گفته وی در متن پیامک باید اصالت برند، مدل و نوع واردات مشخص باشد؛ چرا که اگر واردات از طریق مجاری رسمی و شرکت‌های واردکننده باشد مشمول خدمات پس از فروش است.
 
دهقانی‌نیا همچنین در مورد خرید PDA، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت به سیار می‌گوید کاربران بایستی از طریق کد #۷۷۷۷* از اصالت دستگاه مطمئن شده و اگر در پیامک اعلام شد این دستگاه قانونی است، نسبت به خرید خود اقدام کنند.
 
او با اشاره به شلوغی احتمالی شبکه در روز‌های پایانی مهلت اعلام شده برای رجیستری موبایل‌واره‌ها، از مردم خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به فعال کردن دستگاه خود اقدام کنند.
 
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت با انجام فاز دوم طرح رجیستری، از قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار جلوگیری خواهد شد.
 
به روز رسانی:
در حالی که روز گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از عدم تعیین زمان رجیستری تبلت‌ها خبر داده بود، «روح‌الله لطیفی»، سخنگوی گمرک اعلام کرد تبلت برند لنوو از تاریخ ۲۶ تیر و سایر تبلت‌ها از دوم مرداد ماه به شرط هماهنگی‌ها و تصمیمات مرتبط با دستگاه‌های سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر ارزی، به محض ورود مسافران به کشور مشمول رجیستری می‌شوند. همچنین به گفته وی با تصمیمات اخذ شده در کمیته فوق، اولویت ارزی تبلت از ۲۴ به ۲۳ تغییر می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.