تلفن همراه

گوشی

June 26, 2021
16:16 شنبه، 5ام تیرماه 1400
کد خبر: 125751

سامسونگ می‌خواهد ال‌جی در فروشگاه‌هایش در کنار آیفون، گوشی‌های گلکسی هم بفروشد

 
سامسونگ مدعی است که برنامه ال‌جی برای فروش آیفون در فروشگاه‌های LG Best Shop ناقض توافقی است که این دو شرکت در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر داشته‌اند. حالا سامسونگ هم از ال‌جی خواسته که گوشی‌های گلکسی را در فروشگاه‌های خود عرضه کند.
 
طبق توافق سال ۲۰۱۸، فروشگاه‌های ال‌جی صرفا باید گوشی‌های ال‌جی و فروشگاه‌های سامسونگ صرفا گوشی‌های سامسونگ را بفروشند. این توافق برای حمایت از فروشگاه‌های کوچک و متوسط تنظیم شده بود. با این حال، ال‌جی به بندی از این توافق اشاره کرده که می‌گوید شرایط توافق می‌تواند در صورت وقوع تغییرات بزرگ دوباره به مذاکره گذاشته شود. این تغییر بزرگ از نظر ال‌جی خروج این شرکت از کسب و کار موبایل بوده است.
 
انجمنی که شرایط حصول این توافق را فراهم کرده بود هم حرکت ال‌جی را زیر سوال برده اما یکی از مسئولان آن تایید کرده که با توجه به وضعیت حاضر لازم است مجددا مذاکراتی بین این دو شرکت صورت بگیرد. سامسونگ نگران است که عرضه آیفون در بیش از ۴۰۰ فروشگاه ال‌جی در سراسر کره جنوبی سهم بازار گوشی‌های هوشمند ۵G گلکسی را به خطر بیندازد.
 
 
اپل در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های ۵G دنیاست و سامسونگ در رده چهارم قرار دارد. کوپرتینویی‌ها پاییز امسال خانواده جدید پرچمداران خود را معرفی می‌کنند و از کمی قبل‌تر (احتمالا اواسط مرداد) باید شاهد اجرایی شدن توافق ال‌جی و اپل باشیم.
 
در گزارش‌های اولیه گفته شده بود که ال‌جی می‌خواهد آیفون، آیپد و اپل واچ را به فروشگاه‌های خود بیاورد. ولی حالا به نظر می‌رسد که این توافق به فروش آیفون محدود شده است. از سوی دیگر، سامسونگ در تلاش است تا از طریق سه اپراتور بزرگ کره (از جمله +LG U) ال‌جی را تحت فشار قرار دهد تا گوشی‌های گلکسی هم در فروشگاه‌های Best Shop عرضه شوند.
 
البته این اقدام ممکن است از داخل خود سامسونگ هم با مخالفت‌هایی روبرو شود، چون عرضه موبایل‌های گلکسی در فروشگاه‌های ال‌جی می‌تواند سهم فروش فروشگاه‌های سامسونگ را کاهش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.