تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 26, 2021
16:40 شنبه، 5ام تیرماه 1400
کد خبر: 125752

وزیر ارتباطات: انحصار فساد زا در شرکت زیرساخت برداشته شد

 
وزیر ارتباطات گفت: انحصار فساد زا در شرکت ارتباطات زیرساخت برداشته شده است.
 
به گزارش وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه ارائه گزارش چهار ساله شرکت ارتباطات زیرساخت، مهمترین دستاوردهای این شرکت را ایجاد شفافیت، رفع انحصار و افزایش کیفیت ارائه خدمات عنوان کرد.
 
وی گفت: مانند دونده ای که به پایان خط می‌رسد باید گزارش کامل و مرتبی از وضعیت فعلی شرکت ارتباطات زیرساخت و اقدامات انجام شده تهیه و به مدیریت بعدی ارائه شود.
 
آذری جهرمی به جداسازی اقتصاد از انحصار به عنوان یکی از اقدامات مهم در شرکت زیرساخت اشاره کرد و گفت: این شرکت هم اکنون هویت اقتصادی مشخصی دارد و در حوزه نقش حاکمیتی خود نیز در پایداری سرویس و ملاحظات لازم به وظایف خود عمل می‌کند.
 
وزیر ارتباطات، ایجاد شفافیت و ارائه خدمات با کیفیت مناسب را از اقدامات انجام شده در شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد و گفت: اگر وضعیت حال حاضر شرکت را بخواهیم با ۶ سال گذشته مقایسه کنیم دیگر کسی زیرساخت را مانع توسعه در این بخش نمی‌داند.
 
وی با بیان اینکه انحصار در خدمات حاکمیتی است نه در اقتصاد، افزود: انحصار فساد زا در شرکت ارتباطات زیرساخت برداشته شده است و باید تلاش کنیم که این شرکت در آینده به این انحصار برنگردد.
 
آذری جهرمی با اشاره به اینکه زیرساخت، لوکوموتیو توسعه ICT در کشور است، تصریح کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت در چند سال گذشته در عین حال که در حال پوست اندازی خود بود، در حال پیشروی در مسیر توسعه کشور نیز قرار داشت.
 
وی به رشد ۶.۵ درصدی بخش ICT در وضعیت تحریم و کرونا اشاره کرد و افزود: در حوزه دولت الکترونیکی در سال ۹۹ بیش از ۱.۲ میلیارد استعلام انجام شد که باید مردم برای آن به دستگاه‌های مختلف مراجعه می‌کردند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به ۲.۵ میلیارد استعلام برسد.
 
در این جلسه حمید فتاحی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ساله این شرکت، به پروژه‌های تکمیل شده و توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات شهید سلیمانی و قطب مرکز داده پیام، توسعه شبکه دیتا، توسعه شبکه فیبر نوری کشور به ۷۴ هزار کیلومتر و ارتباط فیبر نوری جزایر خلیج فارس از اقدامات مهم این شرکت در چهار سال گذشته است.
 
وی سیگنال رسانی صدا و سیما در ۲۸۵ ایستگاه، توسعه و نوسازی مراکز IXP، تمرکز زدایی از سرویس VOICE بین الملل و اصلاح ساختار را بخش دیگری از اقدامات شرکت زیرساخت در دولت دوازدهم معرفی کرد.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از تعریف ۱۲ محصول و سرویس جدید در این شرکت خبر داد و گفت: تاکنون ۳ سرویس از این تعداد عملیاتی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.