اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 29, 2021
11:09 سه شنبه، 8ام تیرماه 1400
کد خبر: 125831

آذری جهرمی: افزایش صد در صدی ظرفیت توزیع و تجزیه مبادلات شبکه پستی فارس

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش صد در صدی ظرفیت توزیع و تجزیه مبادلات شبکه پستی استان فارس خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی اداره کل پست استان فارس با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۹۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریالی گفت: جا دارد تقدیر کنم از تمام دست اندرکارانی که از سویی با مجموعه اقداماتشان ظرفیت شبکه توزیع بسته‌های پستی در استان فارس را به‌میزان صد درصد افزایش دادند و از سوی دیگر شبکه تجزیه مبادلات استان از عدد روزانه حدود ۱۲۰۰ بسته تجزیه به عدد ۲۴۰۰ بسته رسیده و این یعنی ظرفیت شبکه تجزیه مبادلات استان هم صد درصد افزایش پیدا کرده است. 
آذری جهرمی با بیان اینکه افزایش صد درصدی توزیع و تجزیه مبادلات شبکه پستی نتیجه هوشمندسازی است گفت:  نتیجه‌ این هوشمند سازی هم در نهایت منجر به بهبود ارایه خدمات هم با افزایش سرعت ارسال مرسولات و هم با حفظ کیفیت مرسولات می‌شود. 
وزیر ارتباطات افزود: در هر حال استان فارس استان پهناوری است و ظرفیت تجارت الکترونیک در این استان افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرده است اما ظرفیت شبکه پستی متناسب با رشد تجارت الکترونیک در استان افزایش پیدا نکرده بود. 
وی ادامه داد: برای افزایش ظرفیت شبکه پستی به روش سنتی هم محدودیت‌هایی وجود داشت؛ هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ فضا. بنابراین لازم بود از ظرفیت هوشمندسازی استفاده شود که با اقدامات انجام شده استان فارس به عنوان سومین استان هدف دارای مرکز تجزیه مبادلات هوشمند پستی شد و ظرفیت شبکه پستی این استان افزایش پیدا کرد. 
آذری جهرمی در خاتمه با ابراز امیدواری نسبت به پررنگ شدن حضور شرکت‌های پستی خصوصی در کنار شرکت ملی پست گفت: آیین نامه پروانه فعالیت‌ شرکت‌های پستی بخش خصوصی از ۱۷ بند ۱۶ بند آن به تصویب رسیده است و هفته آینده احتمالا یک بند باقی مانده به تصویب خواهد رسید و شاهد فعالیت‌ جدی تر پست خصوصی در کنار پست دولتی خواهیم بود تا فضای رقابت جدی برای ارایه خدمات به مردم به وجود بیاید که قطعا در رقابت خیر و برکت بیشتری وجود دارد و در انحصار چیزی جز گرفتاری نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.