اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 29, 2021
15:04 سه شنبه، 8ام تیرماه 1400
کد خبر: 125862

پلتفرم جدید موزیلا برای بهتر شدن فضای اینترنت

شرکت نرم‌افزاری موزیلا از انتشار یک بستر جدید اشتراک داده موسوم به Rally خبر داد که به منظور ایجاد کنترل هرچه بیشتر روی نحوه به اشتراک‌گذاری داده‌های این شرکت طراحی شده است.
 
این سیستم جدید که در قالب یک افزونه به مرورگر اینترنتی فایرفاکس اضافه می‌شود به کاربران امکان خواهد داد داده‌های خود را به پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی اهدا کنند تا از آنها بتوان در ساخت منابع جدید، ابزارها و حتی سیاست‌های بالقوه افرادی و گروه‌هایی استفاده کرد که برای ایجاد فضای هرچه بهتر اینترنت و مقابله با فناوری‌های استثمارگر فعالیت می‌کنند.
 
«ربکا وِیس» مدیر مرکز علوم داده در شرکت موزیلا و یکی از توسعه‌دهندگان Rally در این خصوص توضیح داد که پلتفرم جدید به این پرسش پاسخ می‌دهد که «چه می‌شود اگر به جای اینکه شرکت‌ها داده‌های شما را بدون اجازه شما در اختیار بگیرند، انتخاب کنید که چه کسی به داده‌های شما دسترسی دارد و آن را برای منافع عمومی مورد استفاده قرار می‌دهد».
 
او در این خصوص گفت: «سیستم Rally برای شفافیت حریم شخصی و هسته اصلی فعالیت‌های مرورگر موزیلا ساخته شده و افراد را قادر می‌سازد تا داده‌های خود را در پروژه‌های جمع‌آوری سرمایه اصلی برای اینترنت بهتر و جامعه بهتر ارائه کنند. از این طریق محققان هر پروژه داده‌های باکیفیت بهتر در اختیار خواهند داشت و با درک صحیح منبع و اطمینان از انطباق آن با مقررات حریم خصوصی داده‌ها به فعالیت خود می‌پردازند».
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.