رسانه‌های اجتماعی

June 30, 2021
13:15 چهارشنبه، 9ام تیرماه 1400
کد خبر: 125878

یوتیوب برای اجرای زنده، سالنی ۶ هزار نفره افتتاح خواهد کرد

یوتیوب تا چند ماه دیگر برای اجرای زنده و فیزیکی رویدادهای خود، سالنی سه‌طبقه با ظرفیت شش هزار نفر در هالیوود پارک واقع در کالیفرنیا افتتاح خواهد کرد.
 
یوتیوب مثل سایر بخش‌های تکنولوژی در دنیا، مجبور شد به خاطر همه‌گیری کرونا از اوایل ۲۰۲۱ تمام رویدادهای زنده خود را به‌صورت مجازی برگزار کند؛ اما تنها چهار ماه بعد و با شروع فرایند واکسیناسیون و کاهش آمار مبتلایان، این پلتفرم ویدئویی متعلق به گوگل در نظر دارد رویدادهای زنده خود را بسیار باشکوه‌تر از گذشته برگزار کند. 
 
برای این منظور، یوتیوب قرار است در زمین حدود ۳۰۰ هکتاری متعلق به هالیوود پارک واقع در کالیفرنیا، سالن بزرگ سه‌طبقه با ظرفیت شش هزار نفر بسازد که مخصوص اجراهای مختلفی از جمله کنسرت‌ موسیقی و رویدادهای مخصوص این پلتفرم خواهد بود. می‌توان انتظار داشت در «سالن تئاتر یوتیوب»‌ شاهد برنامه‌های eSports، تولیدکنندگان محتوا و انجمن کاربران (گیمرها و ویدئو بلاگرها) یا حتی تیم‌های فوتبال آمریکایی از جمله لس آنجلس رمز و لس آنجلس چارجرز باشیم که استادیوم ۷ هزار نفری آن‌ها در همین مجتمع واقع شده است. گوگل هم می‌تواند از این سالن برای تبلیغ محصولات فروشگاه فیزیکی تازه افتتاح‌شده خود در نیویورک‌‍ استفاده کند.
 
به گزارش Engadget، تمام این رویدادهای زنده در یوتیوب استریم خواهند شد و کاربران سراسر دنیا می‌توانند به‌طور هم‌زمان در جریان آن‌ها قرار بگیرند. 
 
هالیوود پارک که پیش‌تر پیست اتومبیلرانی بود، در حال تبدیل شدن به مجتمعی عظیم و چندمنظوره است که ۳ هزار آپارتمان، یک استادیوم ورزشی، یک هتل سیصد اتاقه و یک خرده‌فروشی به وسعت ۸۲ هزار متر مربع را در خود جای داده است. قرار است ساخت سالن تئاتر یوتیوب اواخر تابستان امسال به پایان برسد.
 
یوتیوب اولین پلتفرم ویدیویی نیست که قصد دارد روی صحنه رویدادهای زنده برگزار کند؛ اما در این مقیاس کاملا بی‌رقیب است. نتفلکیس، بزرگ‌ترین پلتفرم استریم فیلم دنیا، صاحب سالن سینمایی پاریس در نیویورک است و در گذشته رویدادهای زنده کمدی برگزار کرده. دیزنی و دیگر شرکت‌های فیلم‌سازی هالیوودی هم برای تبلیغ فیلم‌های پرسروصدای خود به‌طور مرتب در رویدادهای کامیک‌کان حاضر می‌شوند.
 
به احتمال زیاد، تولیدکنندگان قدر و بانفوذ محتوا در یوتیوب از الان برای به دست آوردن فرصتی برای برگزاری رویداد در صحنه ۵۶۶ متر مربعی این سالن بی‌قرار هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.