بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 1, 2021
12:18 پنجشنبه، 10ام تیرماه 1400
کد خبر: 125895

بانک مرکزی روسیه گروهی از ۱۲ بانک را برای آزمایش روبل دیجیتال تشکیل داد

 
بانک مرکزی روسیه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که یک گروه از ۱۲ بانک را برای آزمایش پلت فرم روبل دیجیتال تشکیل داده است.
 
به نقل از خبرگزاری تاس، بانک مرکزی روسیه روز سه شنبه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که یک گروه از 12 بانک را برای آزمایش پلت فرم روبل دیجیتال تشکیل داده است.
 
این بانک در این بیانیه نوشت: اولین گروه آزمایشی برای آزمایش روبل دیجیتال تشکیل شده است. این گروه شامل 12 بانک که تمایل به شرکت در پروژه آزمایشی را اعلام کرده و نامه های مربوطه را به بانک روسیه ارسال کرده اند،‌ می‌شود.
 
به گفته تنظیم کننده مقررات بانکی روسیه، قرار است ساخت نمونه اولیه پلت فرم روبل دیجیتال در ماه دسامبر تکمیل شود و شروع آزمایش در ژانویه 2022 خواهد بود.
 
بانک مرکزی روسیه افزود: این امر در چند مرحله و طی کل سال انجام خواهد شد. پس از آنکه این اقدامات نتیجه دهد، نقشه راهی برای معرفی روبل دیجیتال تشکیل می شود.
 
در مرحله اول برنامه ریزی شده تا صدور روبل دیجیتال و تعدادی تراکنش دیگر آزمایش شود. پیشنهاد می شود لیست معاملات آزمایش شده در آینده گسترش یابد. علاوه بر این، برنامه ریزی شده است که تعداد شرکت کنندگان در این طرح آزمایشی افزایش یابد.
 
طبق اطلاعات ارائه شده توسط بانک مرکزی روسیه، این گروه شامل بانک های وی تی بیVTB ، آلفابانکAlfa-Bank ، اسبربانک Sberbank ، تینکافTinkoff  و گازپرومبانک Gazprombank می شود.
 
بانک روسیه مفهوم روبل دیجیتال را در گزارشی که اواسط اکتبر سال 2020 منتشر شد، ارائه کرد. این ارز رمزنگاری شده به صورت یک کد دیجیتالی منحصر به فرد است که در یک کیف پول الکترونیکی خاص ذخیره می شود.
 
روبل دیجیتال کاملاً معادل روبل معمولی خواهد بود و با اطمینان از سادگی پرداخت ها، سرعت بالای آنها ، هزینه های پایین و قابلیت اطمینان بالا می تواند به طور گسترده توسط خانوارها، مشاغل و دولت مورد استفاده قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.