امنیت

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 2, 2021
13:36 جمعه، 11ام تیرماه 1400
کد خبر: 125918

آمازون: لینا خان در مورد انحصارطلبی ما تحقیق نکند!

شرکت آمازون به طور رسمی از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا درخواست کرده که لینا خان رئیس این کمیسیون از تحقیقات در مورد انحصارطلبی این شرکت کنار گذاشته شود.
 
به گزارش مهر به نقل از انگجت، بر اساس درخواست ۲۵ صفحه‌ای این شرکت، لینا خان در مورد حقایق و مسائل حقوقی مربوط به این پرونده قضائی پیش داوری داشته و به همین علت نباید در تحقیقاتی که آمازون موضوع و متهم آن است، مشارکت داشته باشد.
 
 
این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، لینا خان را به عنوان رئیس کمیسیون مذکور منصوب کرده و طرح چنین درخواستی موجب حیرت ناظران و تحلیلگران شده است.
 
لینا خان از منتقدان همیشگی شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا مانند آمازون بوده و همیشه آنها را به انحصارطلبی تجاری و تلاش برای کنار زدن رقبای کوچک‌تر و حذف آنها از بازار متهم کرده است.
 
لینا خان در سال ۲۰۱۷ مقاله‌ای در ژورنال حقوقی دانشگاه ییل منتشر کرده و تصریح کرده بود قوانین و سیاست‌های آمریکا هرگز به اندازه کافی برای مسئول نگهداشتن شرکت‌هایی مانند آمازون کافی نبوده است.
 
آمازون با استناد به همین مقاله و مقالات و اظهارات دیگر لینا خان مدعی شده که با توجه به اصرار وی مبنی بر نقض قوانین ضد انحصار توسط آمازون، یک ناظر منطقی نتیجه می‌گیرد که او دیگر نمی‌تواند با ذهنی باز و آزاد به دفاعیات آمازون گوش دهد.
 
لیناخان سابقه همکاری ۱۶ ماهه با کمیته فرعی ضد انحصار وابسته به کمیته قضائی کنگره آمریکا را دارد که در مورد عملکرد آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل تحقیق می‌کردند.
 
تحقیقات ضد انحصار از آمازون وقتی وارد مرحله تازه‌ای شد که این شرکت از برنامه خود برای خرید استودیوی فیلم سازی متروگلدن میر به قیمت ۸.۴۵ میلیارد دلار خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.