اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 3, 2021
11:02 شنبه، 12ام تیرماه 1400
کد خبر: 125939

ساخت قابلیت توییت به مخاطبان خاص در توییتر

 
توییتر سرگرم بررسی راههای جدیدی برای فراهم کردن امکان اشتراک گذاری توییت با گروههای خاص برای کاربرانش است.
 
 این شرکت رسانه اجتماعی دو مفهوم برای این قابلیتهای جدید نمایش داده که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به تغییر اکانت یا تغییر تنظیمات حریم خصوصی، توییتهایشان را به مخاطبان خاص خود ارسال کنند.
 
نخستین مفهوم به کاربران اجازه می دهد دوستان مورد اطمینانشان را انتخاب کنند تا بعضی از توییتها تنها برای این گروه از دوستانشان قابل مشاهده باشد. این ایده مشابه قابلیت "دوستان نزدیک" اینستاگرام برای استوری است. طبق تصویری که توسط اندرو کورتر، طراح توییتر به اشتراک گذاشته شد، این نسخه توییتر به کاربران اجازه می دهد مخاطبانشان را شبیه این شیوه که چه کسی می تواند به پیام آنها پاسخ دهد، انتخاب کنند.
 
 
قابلیت دیگر به کاربران اجازه می دهد هویت متفاوت دیگری برای همان اکانت داشته باشند. به عنوان مثال یک کاربر می تواند هویت حرفه ای داشته باشد که در آن توییتهایی با موضوعات مربوط به کار ارسال می کند و یک هویت شخصی داشته باشد که بیشتر برای دوستان و خانواده خواهد بود. طبق تصاویری که منتشر شده، کاربران می توانند هویتشان را عمومی یا خصوصی کنند و هواداران جدید می توانند انتخاب کنند توییتهای مربوط به کدام وجه آنها را مشاهده کنند.
 
کورتر همچنین مفهوم جدیدی را برای فیلترینگ پاسخها نشان داد که به کاربران اجازه می دهد واژه ها یا عبارات خاصی که مایل نیستند مشاهده کنند را انتخاب کنند. سپس اگر کاربری که به توییت آنها پاسخ می دهد یا آنها را منشن می کند، تلاش کند از این واژه ها یا عبارات استفاده کند، توییتر به آنها اطلاع خواهد داد که کلمات مورد استفاده شان خلاف تمایل شخص مورد نظر بوده است.
 
این طراح توییتر گفت: این قابلیت مانع از ارسال پیام با عبارات توهین آمیز نمی شود اما امکان مشاهده آن را برای فردی که دریافت کننده پیام است، کمتر می کند. توییتر در گذشته هم تدابیری ضد آزار و اذیت به اجرا گذاشته اما این قابلیت یک گام فراتر رفته و به هر کاربر اجازه می دهد مرزهای مکالمه ای خود را تعیین کند.
 
بر اساس گزارش انگجت، کورتر خاطرنشان کرد تمامی این قابلیتها در حد ایده هستند که هنوز ساخته نشده اند بنابراین ممکن است هرگز واقعا عرضه نشوند. اما این شرکت به دنبال نظرخواهی درباره این طراحی هاست تا بتواند ابزارهای آتی که توییتر تصمیم به ساختن آنها می گیرد را به اطلاع برساند. حداقل درباره نحوه تفکر توییتر درباره مسائلی مانند هویت روشنگری می کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.