تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 3, 2021
14:40 شنبه، 12ام تیرماه 1400
کد خبر: 125976

کوالکام با مهندسان سابق اپل به جنگ پردازنده‌های M1 می‌رود

کوالاکام.jpg
 
کریستین آمون، مدیرعامل جدید کوالکام اخیرا اعلام کرد که این شرکت به زودی حرف اول را در تولید پردازنده برای انواع لپتاپ‌ها خواهد زد.
 
آمون در مصاحبه‌ای با رویترز از برنامه‌های بزرگ خود برای کوالکام در آینده گفت و افزود که به زودی این شرکت موفق به تولید پردازنده‌هایی خواهد شد که از چیپست M1 اپل قوی‌تر و بهتر خواهند بود. او قبل از آنکه به عنوان مدیرعاملی کوالکام برسد، مدیریت بخش محصولات نیمه‌هادی کوالکام را بر عهده داشت و در خرید شرکت Nuiva (با قیمت 1.4 میلیارد دلار) ایفاگر نقش مهمی‌بود.
 
این استارتاپ (Nuiva) توسط سه تن از مهندسان سابق شرکت اپل که در زمینه طراحی تراشه و تولید پردازنده‌های سری A این شرکت تخصص داشتند، راه‌اندازی شد. این سه نفر حالا به شرکت کوالکام پیوستند و تمامی‌تمرکز خود را معطوف تراشه‌های جدید این شرکت کرده‌اند.
 
کوالکام امیدوار است که از سال آینده میلادی بتواند پردازنده‌های لپتاپ سری Arm خود را که مبتنی بر طراحی و فناوری Nuiva ساخته شده‌اند، وارد بازار کند. کریستین آمون در نظر دارد تا از تجربه این شرکت در زمینه چیپ‌های مجهز به فناوری 5G، استفاده و آن را در دل پردازنده‌های لپتاپ تعبیه کند.
 
اضافه کردن قابلیت 5G یا هرگونه ارتباط سلولار می‌تواند گام بزرگی برای کالکام به منظور سبقت گرفتن از تراشه‌های M1 اپل باشد چرا که هنوز اپل، موفق به استفاده از این فناوری در چیپست‌های خود نشده است.
 
بدیهی است که اگر کوالکام می‌خواهد به مانند بازار تراشه‌های موبایلی، در عرصه پردازنده‌های لپتاپ نیز حرف اول را بزند و از رقیب قدرتمندی همچون اپل پیشی بکیرد، می‌بایست بیش از این‌ها کار کند تا بتواند تولیدکنندگان بیشتری را به استفاده از پردازنده‌های خود ترغیب کند.
 
اگرچه مایکروسافت از پردازنده‌های کوالکام برای سرفیس پرو ایکس خود استفاده می‌کند، اما تعداد پی‌سی‌های ویندوزی مجهز به پردازنده‌های کوالکام آنقدر هم زیاد نیست. از طرفی دیگر، کوالکام با یک رقیب دیگر به نام اینتل نیز در این بازار مواجه است که بعید به نظر می‌رسد اینتل بخواهد زمین بازی را به این سادگی‌ها به کوالکام واگذار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.