امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گجت

July 3, 2021
15:20 شنبه، 12ام تیرماه 1400
کد خبر: 125985

شکایت دسته جمعی از گوگل ثبت شد

 
گروهی از کاربران موبایل از گوگل شکایت کرده اند. آنها ادعا می کنند گوگل به وسیله دستیار صوتی هوشمندش، محاوره های آنان را بدون اجازه برای تبلیغات هدفمند استفاده کرده است.
 
 به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال اجازه داد شکایتی دسته جمعی علیه گوگل ثبت شود. براساس این شکایت گوگل به ثبت و انتشار محاورات خصوصی افرادی متهم شده که به طور تصادفی دستیار صوتی هوشمند را در موبایل‌هایشان فعال کرده بودند.
 
بت لابسون فریمن قاضی دادگاه فدرال آمریکا اکنون به شاکیان اجازه داده به دلیل نقض قانون حریم خصوصی فدرال و نقض قوانین قرارداد، شکایت گروهی علیه گوگل و شرکت مادر آن (آلفابت) ثبت کنند.
 
البته فریمن ادعاهای مربوط به شاکیان نقض قانون حمایت از مصرف کننده را رد کرد اما به گفته او ممکن است درباره این شکایت تجدیدنظر شود.
 
هنگامی که کاربر اصطلاحاتی موسوم به «عبارات داغ» مانند «سلام گوگل» یا «اوکی گوگل» را می‌گوید، دستیار هوشمند گوگل فعال می‌شود. اما شاکیان ادعا می‌کنند گوگل اجازه ندارد از صدای محاورات آنها برای تبلیغات هدفمند استفاده کند.
 
به گفته فریمن شاکیان نشان دادند آنها به مدت کافی از دستگاه‌های مجهز به دستیار هوشمند گوگل استفاده کرده‌اند و به موجب آن انتظارات قابل قبولی درباره حریم خصوصی دارند.
 
او در ادامه افزود: هرچند گوگل در بخش سیاست‌های حریم شخصی خود اعلام کرده است که اطلاعات را برای تبلیغات هدفمند جمع آوری می‌کند، اما درباره اینکه از محاورات سهواً و بدون وجود عبارات داغ هم استفاده می‌کند، به اندازه کافی به کاربران اطلاع رسانی نکرده است.
 
از سوی دیگر گوگل ادعا می‌کند شاکیان نشان نداده‌اند که در نتیجه این رفتار آسیبی دیده‌اند یا ضمانت‌های قراردادی لغو شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.