تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 3, 2021
16:59 شنبه، 12ام تیرماه 1400
کد خبر: 125992

قانون بازارهای دیجیتال اروپا قدرت شرکت های بزرگ را هدف می گیرد

 
به گفته کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا، قانون بازارهای دیجیتال این منطقه طوری تنظیم شده تا قدرت شرکت های بزرگ را هدف بگیرد.
 
 به نقل از رویترز، مارگرت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا اعلام کرد پیش نوین قوانینی برای کنترل شرکت‌هایی مانند فیس بوک و گوگل باید طوری باشد که بیش از ۵ شرکت بزرگ حوزه فناوری را پوشش دهد.
 
هدف اتحادیه اروپا از ارائه قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تضمین آن است که شرکت‌های فناوری آمریکایی رفتاری عادلانه با رقبایشان داشته باشند. این درحالی است که چند مورد تحقیق آنتی تراست نشان داد این شرکت‌ها از قوانین رقابت تخطی می‌کنند.
 
این قوانین که از سوی وستاگر اعلام شده، مشمول شرکت‌هایی می‌شود که طی ۳ سال قبل، گردش مالی سالانه آنها در اروپا بیش از ۶.۵ میلیارد یورو باشد یا ارزش آنها در بازار سال گذشته ۶۵ میلیارد یورو تخمین زده شده است. همچنین این شرکت‌ها باید حداقل در ۳ کشور اروپایی سرویس فراهم کنند. در این صورت حداقل ۱۰ شرکت بزرگ مشمول قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می‌شوند.
 
اما آندریاس شواب یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا خواهان تغییر در قانون است به طوری که شرکت‌هایی با گردش مالی سالانه ۱۰ میلیارد دلار و ارزش بازاری ۱۰۰ میلیارد دلار مشمول آن شوند. به عبارت دیگر او خواهان اصلاح قانون به شیوه‌ای است که ۵ شرکت بزرگ گوگل، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت را هدف بگیرد.
 
وستاگر در این باره می‌گوید: قانون بازارهای دیجیتال مربوط به شرکت‌هایی است که قدرت را در کنترل خود گرفته‌اند. ما با ارائه این قانون سعی داریم ویژگی‌های مختلفی را توضیح دهیم که در حقیقت قدرت در بازار را توصیف می‌کنند. این قانون فقط مربوط به فهرست خاصی از شرکت‌ها نیست. بلکه مربوط به حضور شرکت‌ها در بازار و قدرتشان در این بستر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.