اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

July 5, 2021
11:35 دوشنبه، 14ام تیرماه 1400
کد خبر: 126041

بایت دنس هوش مصنوعی تیک تاک را می‌فروشد

 
بایت دنس، شرکت مادر اپلیکیشن «تیک تاک» فروش الگوریتم هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی به سایر شرکت‌ها را آغاز کرده و به علاوه این کمپانی بخش جدیدی به نام «BytePlus» را به پلتفرم خود اضافه کرده است.
 
براساس اطلاعات منتشر شده، برخی مشتریان هوش مصنوعی تیک تاک شامل اپلیکیشن مد آمریکایی Goat، وب‌سایت مسافرتی سنگاپوری WeGo، اپلیکیشن خرید اندونزیایی Chilibeli و پلتفرم بازی‌های اجتماعی هندی GamesApp می‌شوند.
 
بخش اعظم محبوبیت اپلیکیشن تیک ‌تاک به الگوریتم هوش مصنوعی آن مربوط می‌‌شود. هوش مصنوعی روی نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن و ویدیوهایی که به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد، تاثیر می‌گذارد. سال گذشته میلادی این شرکت با انتشار پستی، نحوه عملکرد فید  «ForYou» را توصیح داد.
 
این فید به کاربر کمک می‌کند تا ویدیوهایی متناسب با علاقه‌اش به وی پیشنهاد داده شود و همچنین تعامل بهتر و مناسب‌تر کاربر با پلتفرم تیک تاک را در پی دارد. البته اطلاعاتی مانند کپشن‌ها، هشتگ‌ها و تنظیمات مربوط به زبان و موقعیت مکانی نیز روی محتواهای ویدیویی پیشنهاد شده به کاربر تاثیرگذار هستند.
 
اکنون بایت دنس قصد دارد این فرصت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا به این الگوریتم دست یابند و آن را برای اپ‌ها و مشتریان خود سفارشی‌سازی کنند. البته گفتنی است که BytePlus مجهز به قابلیت‌های دیگری همچون ترجمه خودکار گفتار و متن، جلوه‌های ویدیویی در زمان واقعی و همچنین ابزار تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز هست.
 
طی یک سال و نیم گذشته بایت دنس و تیک تاک از جمله شرکت‌های چینی بودند که تحت فشارهای مختلفی از سوی دولت ترامپ قرار گرفتند. فرمان اجرایی ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا سعی در مسدود کردن اپلیکیشن‌های چینی در فروشگاه‌های نرم افزاری آمریکایی داشتند.
 
تصمیم اخیر بایت‌ دنس عجیب نیست و می‌تواند به این شرکت کمک کند تا با شرکت‌هایی مانند آمازون، مایکروسافت و سایر شرکت‌های مشابه در این حوزه رقابت جدی‌تری داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.