اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 5, 2021
14:47 دوشنبه، 14ام تیرماه 1400
کد خبر: 126061

تصویری از رابط کاربری جدید سرویس Cloud PC مایکروسافت فاش شد

 
مایکروسافت در مراسم سوم تیر ماه از خیلی از چیزهایی که انتظار داشتیم معرفی شوند، اسمی نیاورد. یکی از این موارد، سرویس جدید مایکروسافت Cloud PC بود که حالا شمایلی از طراحی آن فاش شده است.
 
سرویس Microsoft Cloud PC با اسم رمز Deschutes رابط کاربری جدیدی را مبتنی بر سرویس‌های ابری Azure برای ویندوز ۱۱ ارائه می‌کند. این نرم‌افزار به درد شرکت‌هایی می‌خورد که به دنبال امنیت بیشتر هستند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند سخت‌افزارهای خود را ارتقا دهند.
 
Cloud PC به کاربران اجازه می‌دهد ویندوز ۱۱ را با کمک یک مجوز از طریق سرویس ابری مایکروسافت تجربه کنند. با این راهکار ویندوز تقریبا به صورت یک سرویس در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.
 
یک منبع معتبر در توییتر با نام کاربری ALumia تصویری از رابط Microsoft’s Cloud PC را منتشر کرده که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید. این گرافیک خیلی دقیق نیست اما نشان می‌دهد که Cloud PC احتمالا از طریق یک مرورگر ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند مدل‌های مختلف آن را انتخاب و پیکربندی کنند.
 
 
سرویس جدید سیستم عامل مایکروسافت قرار بود در رویداد قبلی مایکروسافت معرفی شود، اما حالا انتظار داریم که آن را در مراسم مایکروسافت اینسپایر ببینیم که در تاریخ ۲۳ و ۲۴ تیر برگزار می‌شود. این مراسم به عنوان یک رویداد متمرکز بر محصولات تجاری می‌تواند محل مناسب‌تری برای رونمایی از سرویس Cloud PC باشد.
 
مایکروسافت ۳ تیر از ویندوز ۱۱ به عنوان جدیدترین نسخه سیستم عامل کامپیوترها رونمایی کرد. این نسخه تغییرات ظاهری نسبتا زیادی نسبت به ویندوز ۱۰ داشته و خیلی از ویژگی‌های پروژه کنسل‌ شده ویندوز ۱۰ ایکس را ارائه می‌کند. ویندوز ۱۱ در حال حاضر به‌صورت بتا در اختیار آزمایش‌کنندگان قرار گرفته و نسخه رسمی آن تا اواخر سال منتشر می‌شود.
 
یکی از ویژگی‌های جذاب ویندوز ۱۱ که آن را برای کاربران جذاب کرده، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید است. با این حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم این اپلیکیشن‌ها چگونه روی سیستم عامل بعدی مایکروسافت اجرا خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.