تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

گوشی

July 5, 2021
15:08 دوشنبه، 14ام تیرماه 1400
کد خبر: 126064

نحوه آنلاک کردن آیفون و مک بوک با استفاده از اپل واچ

اپل واچ این روزها به یکی از گزینه‌های نخست خریداران ساعت‌های هوشمند تبدیل شده و ویژگی‌هایی همچون قابلیت‌های پایش سلامتی و گزینه ارسال و دریافت پیام و نوتیفیکیشن، این محصول را به پروفروش‌ترین ساعت هوشمند تبدیل کرده است.
 
اما در کنار این قابلیت‌ها، اپل واچ از یک ویژگی دیگری نیز بهره می‌برد که بر اساس آن می‌تواند گوشی‌های آیفون یا مدل‌های مک بوک را آنلاک کند. قابلیتی کاربردی که می‌توان در ادامه قصد داریم نگاهی بیندازیم به نحوه استفاده از آن در آیفون و مک بوک.
 
آنلاک کردن مک بوک با اپل واچ
ابتدا وارد بخش منوی اپل شده و گزینه System Preferences را انتخاب کنید
گزینه Security & Privacy و بعد از آن، گزینه General را انتخاب کنید
در این مرحله، گزینه Use your Apple Watch to unlock apps and your Mac یا Allow Your Apple Watch to unlock your Mac را انتخاب کنید
اگر از چند اپل واج استفاده می‌کنید، می‌بایست آن اپل واچی را که می‌خواهد از آن برای آنلاک کردن اپلیکیشن‌ها و مک استفاده کنید، انتخاب کنید. همچنین باید قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای را برای اپل آیدی خود فعال کنید.
 
آنلاک کردن آیفون از طریق اپل واچ
این قابلیت یعنی آنلاک کردن آیفون از طریق اپل واچ، تنها در مواقعی که ماسکی را روی صورت دارید، قابل استفاده است. این قابلیت در آی او اس 14 و به دنبال گلایه‌های دارندگان آیفون مبنی بر کار نکردن فیس آیدی در هنگام استفاده از ماسک اضافه شد.
 
قبل از هر چیز باید به این دو نکته توجه داشته باشید:
 
اپل واچ باید روی مچ دست و در فاصله نزدیک با آیفون قرار گیرد
اپل واچ باید به صورت آنلاک‌شده و حالت ورود کد عبور برای آن انتخاب شده باشد
نحوه آنلاک کردن آیفون و مک بوک با اپل واچ
 
نحوه اضافه کردن کد عبور به اپل واچ:
 
وارد بخش Settings ساعت شوید
به پایین اسکرول کرده و روی Passcode تپ کنید
قابلیت Turn Passcode On را فعال کنید
کد عبور جدید خود را وارد کنید
مجدد کد عبور خود را وارد کنید
فعال کردن قابلیت تشخیص قرار گرفتن ساعت روی مج (Wrist Detection)
 
در اپل واچ، وارد بخش Settings شوید
به پایین اسکرول کرده و گزینه Passcode را انتخاب کنید
در بخش پایینی صفحه، گزینه Wrist Detection را فعال کنید
نحوه تنظیم آیفون و اپل واچ برای آنلاک کردن گوشی
 
وارد بخش Settings در گوشی آیفون خود شوید
به پایین اسکرول کرده و گزینه Face ID & Passcode را انتخاب کنید
کد عبور فعلی خود را وارد کنید
در اینجا، می‌توانید نام اپل واچ خود را مشاهده کنید که باید آن را انتخاب کنید
حال برای آنلاک کردن آیفون، اپل واچ را روی مج خود و آن را در حالت آنلاک شده قرار دهید. بعد از قرار دادن ماسک روی صورت خود، می‌بایست گوشی خود را به اصطلاح بیدار کنید و با نگاه کردن به صفحه گوشی، خواهید دید که آیفونتان آنلاک خواهد شد. سپس با کشیدن انگشت خود از پایین نمایشگر به بالا، می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.