اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 6, 2021
14:39 سه شنبه، 15ام تیرماه 1400
کد خبر: 126092

مصونیت حقوقی توییتر در هند سلب شد

 
شرکت توییتر به دلیل عدم رعایت مقررات جدید فناوری اطلاعات، دیگر در خصوص محتوای تولید کاربران در هند مصونیت حقوقی ندارد.
 
 بیانیه منتشره از سوی دولت هند نخستین اظهارات رسمی دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور درباره سلب مصونیت حقوقی شرکت آمریکایی توییتر پس از انتقاد مکرر از عدم پایبندی به مقررات هند است.
 
این اختلاف و مشاجره علنی نگرانیهایی را در میان شرکتهای آمریکایی در خصوص دشواری فعالیت در هند که فضای رگولاتوری سخت گیرانه تری پیدا کرده را برانگیخته است.
 
وزارت فناوری اطلاعات هند به دادگاه عالی دهلی نو اعلام کرد که عدم رعایت قانون از سوی توییتر به نقض تمهیدات قانون فناوری اطلاعات منتهی شده و باعث شده است این شرکت آمریکایی مصونیت خود را از دست دهد.
 
این اظهارات در پرونده شکایت یک کاربر توییتر آمده که درباره توییتهای افترا آمیز در این پلتفرم شکایت و اعلام کرده بود این شرکت به مقررات جدیدی که انتصاب برخی مدیران جدید را الزامی کرده، عمل نکرده است.
 
توییتر در این باره اظهارنظر نکرد. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود در تلاش برای رعایت مقررات هند است.
 
مقررات جدید فناوری اطلاعات هند که از اواخر مه اجرایی شده است، ساماندهی محتوا در پلتفرمهای شبکه اجتماعی و مسئول شناختن شرکتهای شبکه اجتماعی در قبال درخواستهای حقوقی برای حذف فوری پستها و فراهم کردن اطلاعات درباره ارسال کنندگان پیامها را هدف گرفته است.
 
راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری اطلاعات هند از توییتر به دلیل به چالش کشیدن عامدانه قانون انتقاد و اعلام کرده بود همه شرکتهای رسانه اجتماعی باید به مقررات جدید عمل کنند.
 
در هفته های اخیر خصومت بین دولت هند و توییتر شدت گرفته و پلیس هند دستکم پنج پرونده علیه این شرکت یا مقاماتش تنظیم کرده که بعضی از آنها مربوط به هرزنگاری کودکان و یک نقشه جنجالی از هند در صفحه این شرکت بوده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، پلیس در دو ایالت هند از مانیش ماهش واری، رییس توییتر هند در شکایات نام برده است. پس از این که دادگاهی از رییس توییتر هند در برابر دستگیری به اتهام مورد استفاده قرار گرفتن توییتر برای نفرت پراکنی حمایت کرد، ایالت اوتارپرادش هم در دادگاه عالی ممنوعیت اقدام پلیس علیه ماهش واری را به چالش کشیده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.