تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 7, 2021
12:16 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1400
کد خبر: 126128

وزیر نیرو: ماینرها تا آخر تابستان خاموش می‌شوند

 
وزیر نیرو اعلام کرده که تا امروز با کمک نیروی انتظامی، بیش از ۳۰۰۰ مرکز غیرمجاز ماینینگ جمع‌آوری شده و تا پایان تابستان قرار است که تمام ماینرها خاموش شوند. این کار در پی دستور ریاست جمهوری انجام خواهد گرفت.
 
«رضا اردکانیان» در جلسه کمیسیون انرژی مجلس و در جریان بررسی علت خاموشی‌های اخیر، تأکید کرد که برای مدیریت خاموشی‌ها عزمی جدی شک گرفته که قرار است تا پایان تابستان به نتایج مطلوبی برسد: «در خصوص نقش استخراج رمزارزها بر خاموشی‌ها باید عرض کنم که با کمک دستگاه‌های مسئول و نیروی انتظامی، در هفته‌های اخیر ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز که در آنها ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر وجود داشت جمع‌آوری شد، برق مصرفی این مراکز غیرمجاز ۵۷۰ مگاوات بوده و برق مراکز مجاز ۵۲۱ مگاوات است.»
 
او در ادامه گفت: «بررسی‌ها و نظارت‌‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و بلافاصله بعد از اعلام رئیس جمهور، تا آخر تابستان ماینرها قرار است خاموش شوند. شب گذشته جلسه مفصلی در این زمینه برگزار شد و دادستان کل کشور به همه مراکز اعلام کردند که دستگاه‌های جمع آوری شده نیز تا پایان تابستان نگهداری شده و تحویل داده نشود.»
 
وزیر نیرو ادامه داد که بر اساس مصوبات جلسه، قرار است برخی صنایع به مدت دو هفته تعطیل شوند تا هم از فرصت تابستان و هم با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور برای کاهش فشار بر شبکه برق استفاده شود.
 
گفتنی است جلسه کمیسیون انرژی مجلس همچنان ادامه داشته و نمایندگان در حال اظهار نظر و پیشنهادات برای کنترل وضعیت به وجود آمده هستند. در راستای مدیریت مصرف برق نیز روز گذشته رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که دادستان کل کشور، مسئول رسیدگی به قطعی‌های مکرر برق خواهد بود.
 
غلامحسین محسنی اژه‌ای با ارسال نامه‌ای خطاب به محمدجعفر منتظری به احیای حقوق عامه در اثر خسارات ناشی از قطعی برق تأکید کرد و از دادستان خواست که علل قطعی‌های بدون اطلاع قبلی برق شناسایی و نتیجه به ریاست قوه گزارش شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.