تلفن همراه

گوشی

July 7, 2021
14:26 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1400
کد خبر: 126133

جی‌پی مورگان: فروش آیفون ۱۳ از پیش‌بینی‌ سرمایه‌گذاران پیشی می‌گیرد

 
در یادداشتی که جی‌پی مورگان امروز منتشر کرده، این احتمال مطرح شده که اپل در سال مالی ۲۰۲۲ می‌تواند ۲۲۶ میلیون آیفون بفروشد که فراتر از انتظار سرمایه‌گذاران است. این بانک انتظار فروش بالایی برای سری آیفون ۱۳ دارد.
 
به گفته این بانک، وضعیت به گونه‌ای است که سهام اپل می‌تواند در نیمه دوم ۲۰۲۱ رشد مناسبی داشته باشد:
 
«فشار صعودی روی حجم فروش سری آیفون ۱۲، عملکرد تاریخی در بازه ژوئیه – سپتامبر به علت نزدیکی به زمان برگزاری رویداد اپل و همچنین بررسی‌های بیشتر درباره حجم فروش آیفون ۱۳ نسبت به انتظارات پایین سرمایه‌گذاران، یک وضعیت جذاب را برای سهام در نیمه دوم سال نشان می‌دهد و انتظار می‌رود سهام اپل در این بازه زمانی عملکرد مناسبی داشته باشد.»
 
در حالی که سرمایه‌گذاران انتظار فروش ۲۱۰ تا ۲۱۵ میلیون آیفون در سال مالی ۲۰۲۲ را دارند، جی‌پی مورگان به فروش ۲۲۶ میلیون آیفون اشاره می‌کند. علاوه بر این، جی‌پی مورگان ارزش سهام اپل را ۱۶۵ تا ۱۷۰ دلار پیش‌بینی کرده است.
 
به گفته جی‌پی مورگان، زمانی که اپل انتظار داشته باشد فروش بالایی را تجربه کند، معمولا از انتظارات فراتر می‌رود و البته این اتفاق زمانی هم که سرمایه‌گذاران انتظار ندارند، رخ می‌دهد:
 
«ما شاهد معرفی آیفون ۱۳ خواهیم بود و با یک انتظار چند ساله برای مهاجرت به گوشی‌های ۵G روبه‌رو می‌شویم که نرخ بالاتری نسبت به انتظارات فعلی سرمایه‌گذاران خواهد داشت.»
 
طبق شایعات، آیفون ۱۳ در مقایسه با نسل قبلی‌اش تغییرات زیادی را تجربه نخواهد کرد، هرچند استفاده از نمایشگر LTPO با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می‌تواند خریداران را جذب کند. بنابراین جی‌پی مورگان هم این سری را بیشتر یک مدل S تا نسل جدید می‌داند، اما گزارشی که اخیرا منتشر شد، از آن‌ها با نام آیفون ۱۳ یاد می‌کند.
 
با توجه به اینکه فروش آیفون ۱۲ به تازگی از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه عبور کرده، چنین احتمالی برای آیفون ۱۳ هم چندان دور از ذهن نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.