اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 7, 2021
14:39 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1400
کد خبر: 126135

آزمون عملیات پروازی بالن مخابراتی با موفقیت انجام شد

 
 
آزمون عملیات پروازی بالن مخابراتی «بام ۵۰ » در سایت کاوش پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت انجام شد.
 
به گزارش پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی در این باره گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص خدمات مشاوره و همکاری در زمینه بالن مخابراتی، پس از ساخت سامانه‌های مربوطه، دوره آموزش نظری و عملی آشنایی و بهره برداری از سامانه برای کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد و پس از آن، با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح، عملیات پروازی بالن مخابراتی «بام ۵۰» در سایت کاوش پژوهشگاه فضایی ایران مطابق با توافقات صورت گرفته و با نظارت نمایندگان شرکت ارتباطات زیرساخت در دستور کار قرار گرفت.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص مراحل انجام آزمون عملیات پروازی افزود: پس از آماده سازی سایت، انتقال تجهیزات و استقرار سامانه‌ها، سامانه آماده عملیات شد و از صبح روز سیزدهم تیرماه، عملیات پروازی سامانه شامل راه اندازی سکوی بالن، شارژ بالن و استقرار روی سکو، پرواز آزمایشی، پرواز بدون محموله و بررسی عملکرد سامانه، تکرار فرایند صعود و فرود بالن و استقرار روی سکو، راه اندازی محموله مخابراتی بهینه شده ۴G-LTE، نصب محموله مخابراتی روی بالن، پرواز با محموله مخابراتی و ارائه خدمات داده بر پایه تکنولوژی LTE و بررسی عملکرد آن، انجام مداومت پروازی در آسمان و بررسی اثر ارتفاع محموله بر سطح پوشش دهی، ارائه خدمات WiFi با پشتیبانی محموله بالن به کاربران نقاط تحت یا زیر استقرار سامانه بالن، آشنایی با راه اندازی و بررسی کیفی آن تا پانزدهم تیرماه به طول انجامید و با موفقیت انجام شد.
 
وی گفت: مراحل پایان فاز عملیات پروازی، دشارژ گاز هلیوم توسط دستگاه ریکاوری و جمع آوری سامانه نیز در حال انجام است.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران خاطرنشان کرد: در این عملیات، برای اولین بار با همکاری یکی از اپراتورهای اینترنت محموله مخابراتی ۴G-LTE با جرم کمتر از ۴۰ کیلوگرم و قابلیت پوشش دهی شعاعی ۱۰ کیلومتر زیر بالن و ارائه خدمات به ۱۰۰۰ کاربر فعال، عملیاتی شد و با موفقیت به بهره برداری رسید.
 
صمیمی افزود: این عملیات با حضور همکاران تیم پروژه و یازده نفر از کارشناسان و مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفت و در تمامی موارد آموزش‌های لازم ارائه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.