اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 7, 2021
15:09 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1400
کد خبر: 126141

موتور جستجوی گوگل به دکمه جدیدی برای تنظیمات مجهز شد

 
گوگل در جدیدترین تلاش برای بهبود عملکرد جستجوگرش، آن را به یک دکمه تنظیمات جدید مجهز کرده که دسترسی به گزینه‌های رایج را ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این، موتور جستجوی گوگل به یک دکمه برای فعالسازی راحت‌تر دارک مود یا حالت تاریک مجهز می‌شود.
 
گوگل به تازگی شروع به انتشار این دکمه تنظیمات جدید کرده که در صفحه وب، در سمت راست بالای نمایشگر در کنار آیکون پروفایل کاربر به چشم می‌خورد. زمانی که روی این دکمه کلیک کنید، منویی با چندین گزینه پیش روی‌ شما قرار می‌گیرد.
 
در این منو گزینه‌های زیر به چشم می‌خورند:
 
تنظیمات جستجو
زبان‌ها
مخفی‌سازی نتایج نامناسب
جستجوی پیشرفته
تاریخچه جستجو
داده‌ها کاربر در جستجو
کمک جستجوگر
هیچ کدام از این گزینه‌ها جدید نیستند، اما محل قرارگیری آن‌ها تغییر کرده. این گزینه‌ها یا زیر نتایج جستجو را در منوی Tools قرار داشتند. حالا با رابط کاربری جدید، این گزینه‌ها راحت‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

علاوه بر این دکمه جدید، گوگل روی دو قابلیت دیگر هم کار می‌کند. یکی از آن‌ها شخصی‌سازی پس زمینه برای گوشی‌های هوشمند است. به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد این قابلیت را امسال بطور گسترده‌تر در اختیار کاربران قرار دهد.

 
در نهایت موتور جستجوی گوگل به یک دکمه اختصاصی برای حالت تاریک مجهز می‌شود. این قابلیت هنوز بطور کاملا محدود در حال آزمایش است و ظاهرا باید برای دسترسی گسترده به آن، منتظر بمانیم.

با افزودن این دکمه اختصاصی برای حالت تاریک، کاربران در شرایط نوری ضعیف و شب، کمتر با مشکل چشم درد روبه‌رو خواهند شد و افراد بیشتری به سراغ استفاده از آن می‌روند. باید منتظر ماند و دید چه زمانی این دکمه اختصاصی به موتور جستجوی گوگل اضافه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.