تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 7, 2021
16:43 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1400
کد خبر: 126144

انجمن بلاک‌چین تعلیق نشده است

 
معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور اعلام کرد که انجمن بلاک‌چین ایران تعلیق نشده است و توقف فعالیت این انجمن تا زمان بررسی کامل مستندات ادامه خواهد داشت.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، زهرا عابدینی، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه روال معمول فرایند‌های نظارت در خصوص انجمن زنجیره بلوک در حال طی شدن است، گفت: «با توجه به گزارش‌ها و شکایاتی که در خصوص برخی از فعالیت‌های این انجمن انجام شده است و با در نظر گرفتن ضرورت ارزیابی صحت این گزارش‌ها، فعالیت این انجمن به طور موقت متوقف شده است و از آنجایی‌که مراحل بررسی به طور کامل طی نشده است و نمی‌توان دریافت یک یا چند گزارش را ملاک تخلف دانست، این توقف به معنای تعلیق انجمن نیست.»
 
عابدینی تاکید کرد: «تصمیم گیری قطعی درخصوص گزارش‌های دریافتی و پس از اخذ گزارش کامل اقدامات از انجمن و دریافت نظر مراجع تخصصی و مسئول، در شورای ملی تشکل‌های مردم نهاد صورت خواهد پذیرفت و نمایندگان انجمن حق حضور و دفاع از تشکل را خواهند داشت.»
 
چند روز قبل سپهر محمدی، رئیس انجمن بلاک‌چین در گفت‌وگو با پیوست گفته بود: «دلیل این توقف فعالیت شکایت مجموعه «اکس‌کوینو» بوده است که در لیست هشدار انجمن بلاک‌چین قرار گرفته بود.»
 
 
سپهر محمدی، رئیس انجمن بلاک‌چین ایران
محمدی تاکید کرده بود: «فعالیت این انجمن تعلیق نشده است؛ تفاوت حقوقی تعلیق و توقف بسیار مهم است. وزارت کشور به طور موقت از ما خواسته است که فعالیت خود را متوقف کنیم اما برای تعلیق شدن لازم است که پیش‌تر از آن با نهادهای دولتی ناظر بر کار ما جلساتی برگزار شود، سپس تذکر شفاهی داده شود و اگر تذکرها داده شده پس از یک تا دو ماه رعایت نمی‌شد درخواست تعلیق از سمت دادگاه داده می‌شود.»
 
اواخر خرداد ماه، فعالیت انجمن بلاک‌چین ایران با نامه معاونت مشارکت‌های اجتماعی متوقف شد. این معاونت دلیل این توقف را دریافت گزارش‌هایی در خصوص اقدامات مغایر با اساسنامه و خلاف تعهدات این انجمن و لزوم رسیدگی به آنها عنوان کرده و از این انجمن مدارک و مستنداتی از جمله صورت‌حساب کلیه‌ی درآمدهای مالی و هزینه‌کردها، گزارش کامل و مستند از اقدامات انجمن در دوسال اخیر، گزارش دقیق در خصوص صدور بدون پشتوانه فنی لیست هشدار و … درخواست کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.