اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 11, 2021
11:21 یکشنبه، 20ام تیرماه 1400
کد خبر: 126235

هوش مصنوعی با اندازه گیری چربی اطراف قلب خطر دیابت را پیش بینی می کند

 
 
تیمی به سرپرستی محققان دانشگاه کوئین مری لندن ابزاری جدید برای هوش مصنوعی (AI) ساخته اند که قادر است به طور خودکار میزان چربی اطراف قلب را از تصاویر اسکن MRI اندازه گیری کند.
 
با استفاده از ابزار جدید ، این تیم توانست نشان دهد که مقدار بیشتری از چربی در اطراف قلب ، بدون در نظر گرفتن سن ، جنس و شاخص توده بدن فرد ، با احتمال دیابت بیشتر در ارتباط است.
 
توزیع چربی در بدن می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف را در فرد تحت تأثیر قرار دهد. اندازه گیری معمول استفاده شده از شاخص توده بدن (BMI) بیشتر نشان دهنده تجمع چربی در زیر پوست است ، نه در اطراف اندام های داخلی.
 
پزشک سرشناس زهرا رئیسی از دانشگاه کوئین مری لندن گفت: "متأسفانه ، اندازه گیری دستی میزان چربی در اطراف قلب چالش برانگیز و وقت گیر است. به همین دلیل ، تاکنون هیچ کس نتوانسته است تحقیق کند این کاملاً در مطالعات گروههای زیادی از مردم است. "برای رفع این مشکل ، ما ابزاری هوش مصنوعی ابداع کرده ایم که می تواند در اسکن های MRI استاندارد قلب اعمال شود تا در کمتر از سه ثانیه به صورت خودکار و سریع مقداری از چربی اطراف قلب را بدست آورد.
 
تیم تحقیقاتی توانایی الگوریتم AI را در تفسیر تصاویر اسکن MRI قلب بیش از ۴۵۰۰۰ نفر آزمایش کرد.
 
تیم تحقیق دریافتند که ابزار AI به طور دقیق می تواند میزان چربی اطراف قلب را در آن تصاویر تعیین کند و همچنین می تواند خطر ابتلا به دیابت در بیمار را محاسبه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.