اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 11, 2021
11:27 یکشنبه، 20ام تیرماه 1400
کد خبر: 126237

فیس بوک و اینستاگرام شما را فقیرتر می‌کنند!

 
نتایج نظرسنجی سال گذشته مینت نشان داد بیش از یک سوم آمریکایی ها اذعان می‌کنند که رسانه اجتماعی بر عادتهای خرج کردن آنها تاثیر گذاشته است.
 
 با این حال ۶۴ درصد به این فکر می‌کنند که چطور دوستانشان می توانند از پس هزینه سفرهای مسحورکننده و خودروهایی که تصاویرشان را در فضای آنلاین پست می‌کنند، بربیایند.
 
واضح است که رقابت با کل گروه اجتماعی، باعث ته کشیدن سریع پول خواهد شد. اما برنت وایس، هم موسس شرکت مشاوره مالی "فسِت ولث" می گوید اشتباه واقعی در وهله نخست باور آنچه است که در فضای آنلاین مشاهده می کنید.
 
به گفته این مشاور مالی، فراموش کردن این که فیس بوک و اینستاگرام هرگز کل ماجرا را به ما نمی گویند، راحت است. اگر به رسانه اجتماعی بچسبیم، زندگی کاملا متفاوتی را به تصویر می کشد که واقعیتی که به ما نشان داده می شود نیست. همه یک مراسم عروسی ۵۰ هزار دلاری دارند و همه یک خانه خیلی بزرگ دارند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد تصمیمات بسیار هوشمندانه و آگاهانه ای می گیرند. این به معنای آن نیست که آنها مراسمهای عروسی خوبی نمی گیرند اما آن را با بقیه زندگیشان متوازن می‌کنند.
 
افراد درباره عادتهای سرمایه گذاری هوشمندانه یا هنگامی که پول بیشتری را در پس انداز اضطراری خود می گذارند، مطلب آنلاینی پست نمی‌کنند و مطمئنا درباره میزان بدهی که زیر بار آن می روند هم پست نمی‌کنند.
 
تصویر نادرست از وضعیت مالی دوستانمان ممکن است هنگامی که در آستانه گرفتن یک تصمیم بزرگ و احساسی مانند خرید اولین خانه مان هستیم، برای ما خطرناک باشد.
 
وایس می گوید مشکل واقعی برنامه ریزی ضعیف نیست بلکه نداشتن هیچ برنامه ریزی است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که مرتکب می شویم این است که اهداف درستی تعیین نمی کنیم.
 
بر اساس گزارش مانی وایز، وی توصیه می کند هنگامی که قرار است یک تصمیم مالی گرفته شود، بهترین راه خاموش کردن گوشی و دست برداشتن از فکر کردن درباره کارهایی است که دیگران انجام می دهند و در عوض متمرکز شدن به اهداف و ارزشهای خودمان است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.