سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 11, 2021
12:02 یکشنبه، 20ام تیرماه 1400
کد خبر: 126247

مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل به وبکم 1080p مجهز می‌‎شوند

 
اپل برای معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو با نمایشگرهای ۱۴ و ۱۶ اینچی آماده می‌شود و طبق جدیدترین اطلاعات، خریداران این لپ‌تاپ‌ها به وبکم ۱۰۸۰p دسترسی پیدا می‌کنند.
 
آی‌مک ۲۴ اینچی اپل به دوربین فیس‌تایم ۱۰۸۰p مجهز شده که یک بروزرسانی قابل توجه نسبت به گذشته این محصول به حساب می‌آید. حالا به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها چنین ارتقایی را برای نسل جدید مک‌بوک پرو هم درنظر دارند.
 
به گفته یکی از منابع موثق حوزه فناوری به نام «Dylandkt»، نسل آینده مک‌بوک پرو به وبکم بهبودیافته ۱۰۸۰p مجهز می‌شود و البته چنین دوربینی به سایر محصولات سری مک هم راه پیدا خواهد کرد.
 
در حال حاضر مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر از دوربین فیس‌تایم ۷۲۰p بهره می‌برند. با وجود اینکه بسیاری منتظر ارتقای این دوربین در مک‌های مجهز به چیپ M1 بودند، اما اپل تصمیم گرفت مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر M1‌ را همچنان با وبکم ۷۲۰p‌ روانه بازار کند.
 
طبق گزارش‌های اخیر، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل در فصل سوم سال جاری میلادی به تولید انبوه می‌رسند و در همین بازه زمانی معرفی خواهند شد. مشکلات در زنجیره تامین قطعات باعث شده بود که گزارش‌ها در گذشته به معرفی این محصولات در فصل چهارم ۲۰۲۱ یا فصل اول ۲۰۲۲ اشاره کنند.
 
با توجه به اینکه Dylandkt در گذشته اطلاعات درستی درباره محصولات آینده اپل منتشر کرده، می‌توان تقریبا به گفته اخیرش اعتماد کرد. همین منبع چند وقت پیش از معرفی مک‌بوک ایر جدید با چیپ M2 در نیمه اول ۲۰۲۲ خبر داد. اخیرا تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» هم به معرفی این لپ‌تاپ در سال آینده میلادی اشاره کرده است.
 
مک‌بوک پرو و ایر جدید با طراحی تازه‌ای از راه می‌رسند و احتمالا کاربران می‌توانند مدل ایر را در رنگ‌های متنوعی سفارش دهند. انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها مدل پرو را به چیپ M1X و مدل ایر را به تراشه M2 مجهز کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.