تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 12, 2021
11:05 دوشنبه، 21ام تیرماه 1400
کد خبر: 126277

فروشگاه آنلاین آمازون از دسترس خارج شد

 
فروشگاه آنلاین آمازون یکشنبه شب با قطعی گسترده روبرو شد و دسترسی کاربران جهانی به آن قطع شد.
 
این فروشگاه آنلاین در دامنه های منطقه ای متعدد پیام خطا نشان داد. رویترز نتوانست به لیست محصولات در دامنه های فروشگاه آمازون شامل آمریکا، هند، کانادا، انگلیس، فرانسه و سنگاپور دسترسی پیدا کند.
 
سخنگوی آمازون از این که بعضی از مشتریان این شرکت هنگام خرید با مشکل روبرو شده اند ابراز تاسف کرد و گفت: از این که صبر می کنید تا این مشکل را برطرف کنیم، قدردانی می کنیم.
 
تا ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز دوشنبه بعضی از دامنه های آمازون دوباره فعال شدند. این شرکت درباره این که خدماتش تا چه حد احیا شده اند، اظهارنظر نکرد.
 
طبق اعلام وب سایت رصد قطعی داون دتکتور، بیش از ۳۸ هزار کاربر مشکل دسترسی به سایت فروشگاه آنلاین آمازون را گزارش کردند و حدود ۵۰۰ کاربر هم از مشکل دسترسی به خدمات وب آمازون خبر دادند. حدود ۸۰ درصد از مشکلات گزارش شده مربوط به وب سایت آمازون، حدود ۱۵ درصد ورود به حساب کاربری و پنج درصد خدمات صورتحساب بود.
 
داون دتکتور قطعی وب سایتها و خدمات را با جمع آوری گزارشهای کاربران از منابع مختلف نظیر گزارشهای خطایی که کاربران در پلتفرم داون دتکتور ارسال می کنند، رصد می کند. این قطعی ممکن است برای شمار گسترده تری از کاربران روی داده باشد.
 
بر اساس گزارش رویترز، کاربران متعدد آمازون در ژوئن با قطعی موقتی پلتفرمهای آمازون شامل الکسا و پریم ویدیو روبرو شده بودند که به سرعت احیا شدند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.