اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 12, 2021
11:18 دوشنبه، 21ام تیرماه 1400
کد خبر: 126285

اپل بزرگ‌ترین مشتری پلتفرم ابری گوگل معرفی شد

از سال 2016 میلادی تاکنون اپل یکی از مشتریان خدمات پردازش ابری Cluod گوگل محسوب می‌شود. در سال 2018 میلادی این کمپانی از طریق راهنمای امنیتی سیستم عامل موبایلی iOS تایید کرد که مشتری شرکت گوگل است.
 
اپل در این خصوص توضیح داد که قسمت‌هایی از اطلاعات رمزگذاری شده در خدمات iCluod را با استفاده از سرویس‌ ذخیره‌سازی دیگر شرکت‌ها از جمله S3 و پلتفرم پردازش ابری Cluod گوگل ارائه می‌کند.
 
گزارش‌هایی که این هفته منتشر شده نشان داد شرکت اپل درصدد است طی سال جاری هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون دلار پرداخت کند تا به صورت گسترده‌تر از خدمات ذخیره‌سازی داده روی فضای پردازش ابری گوگل بهره ببرد که این رقم نسبت به سال 2020 میلادی افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد.
 
گزارش شده که این شرکت سال گذشته 470 پتابایت اطلاعات را در پلتفرم پردازش ابری گوگل ذخیره کرد که تقریبا به همان میزان اطلاعات توسط دیگر مشتری بزرگ گوگل یعنی شرکت ByteDance به عنوان شرکت مادر تیک‌تاک داده روی پلتفرم ابری گوگل ذخیره شد تا بر این اساس مجموع داده‌های موجود در پلتفرم پردازش ابری گوگل به بیش از 8 اگزابایت برسد.
 
شرکت اپل هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین مشتری پلتفرم پردازش ابری گوگل معرفی شده و سایر مشتریان این مرکز در مقایسه با اپل بسیار کوچک‌تر هستند و کارمندان گوگل به اصطلاح داخلی خود از شرکت اپل با عنوان Bigfoot یاد می‌کنند.
 
اسپاتیفای سومین مشتری بزرگ گوگل محسوب می‌شود که 460 پتابایت از اطلاعات خود را روی پلتفرم ابری گوگل ذخیره کرده و توئیتر به عنوان چهارمین مشتری بزرگ در این لیست 315 پتابایت از اطلاعات خود را در این فضا نگهداری می‌کند. شبکه اجتماعی اسنپچت هم به عنوان پنجمین مشتری با 275 پتابایت اطلاعات قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.