تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

July 12, 2021
15:18 دوشنبه، 21ام تیرماه 1400
کد خبر: 126305

ساترا به رسانه‌های دارای خدمات برای افراد کم‌توان تسهیلات می‌دهد

 
سازمان تنظیم‌ مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با موسسه «توانیتو»، به رسانه‌های دارای خدمات برای افراد کم‌توان و آسیب‌پذیر تسهیلات می‌دهد.
 
به گزارش روابط‌عمومی ساترا، معاونت حقوقی ساترا در راستای حمایت از گروه‌های آسیب‎‌پذیر و افراد دارای معلولیت، همچنین مسئولیت اجتماعی ساترا در قبال این افراد، با موسسه توانیتو به همکاری پرداخت.
 
برای احقاق حقوق و پردازش این مسئله، زهرا روشندل، مدیر‌کل تنظیم و تدوین مقررات ساترا، در نشستی با وحید رجبلو، کارآفرین ایرانی و بنیان‌گذار استارتاپ «توانیتو» به دغدغه‌ها ،چالش و راهکارهای این مسئله پرداختند.
 
در نتیجه این هم‌اندیشی تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر همکاری ساترا و شرکت توانیتو تنظیم شد. این تفاهم‌‌نامه با محورهای همکاری در جهت تنظیم سند حمایت از گروه‌های کم‌توان و آسیب‌پذیر در رسانه‌ها، ارائه جلسات مشاوره به رسانه‌ها در جهت ارائه خدمت‌ به افراد دارای معلولیت، برگزاری سلسله جلسات با انجمن‌ها و گروه‌های دارای معلولیت و انتقال نیازهای این قشر، ایجاد بخش اختصاصی در سایت ساترا برای انجام امور مربوط به تفاهم‌نامه و تعامل موسسه «توانیتو» با رسانه‌ها و ارائه تسهیلات به رسانه‌های دارای خدمات به افراد کم‌توان و آسیب‌پذیر صورت گرفت.
 
رجبلو در سال ۱۳۹۶ پلتفرم آنلاین «توانیتو» را به عنوان پل ارتباطی میان توان‌جویان و خدمت‌رسانان تاسیس کرد که با این کار شغل‌های مستقیم و غیرمستقیمی برای افراد کم‌توان و توانمند به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
 
رجبلو در گفت‌وگو با ساترا به دغدغه‌های موجود برای این افراد و جای خالی برنامه‌های آموزشی در رسانه‌های ایران و کمبود امکانات لازم برای دسترسی به محتوای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر افراد کم‌توان، نابینا، ناشنوا و … اشاره کرد.
 
طرفین در پایان اظهار امیدواری کردند با پیگیری‌های لازم در جهت تحقق اهداف تفاهم‌نامه بتوانند فضایی جدید با امکاناتی جامع‌ و بهتر در جهت رفع نیازهای گروه‌های دارای معلولیت ایجاد کنند که حاصل آن، عدالت در دسترسی و آسایش تمامی مخاطبان رسانه‌ها با هر نوع شرایط خاص باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.