اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 13, 2021
11:31 سه شنبه، 22ام تیرماه 1400
کد خبر: 126328

واتس‌اپ روی ابزار جدیدی برای بازیابی حساب‌های مسدود شده کار می‌کند

 
واتس‌اپ به وسیله سیستم‌های خودکار حساب‌های متخلف را بن می‌کند، اما در این میان برخی کاربران به اشتباه چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد واتس‌اپ در حال توسعه قابلیت جدیدی برای بازیابی حساب‌های مسدود شده است که امکان ارسال درخواست از درون اپ را ممکن می‌کند.
 
اگر کاربری با حسابش کارهای غیرقانونی انجام دهد، سیستم‌های واتس‌اپ این اکانت را بن می‌کنند، اما سیستم‌های این پیام‌رسان بدون نقص هم نیستند و شاید حساب کاربران به اشتباه مسدود شود. اگر یک اکانت به اشتباه مسدود شود، تیم پشتیبانی واتس‌اپ نمی‌تواند به سرعت آن را بازیابی کند که نتیجه‌اش، ایجاد دردسرهایی برای کاربر است.
 
حالا واتس‌اپ می‌خواهد روند رسیدگی به درخواست‌های رفع مسدود شدن حساب را بهبود دهد و در همین راستا مشغول توسعه یک ابزار درون اپ برای بررسی بن شدن کاربران است. با این ابزار زمانی که یک حساب مسدود شود، کاربران می‌توانند از درون خود این پیام‌رسان بررسی وضعیت را درخواست کنند.

 
با ثبت درخواست، کاربران زمانی که واتس‌اپ چنین درخواستی را بررسی کند، یک نوتیفیکیشن دریافت خواهند کرد. این بررسی‌ها اغلب ۲۴ ساعت طول می‌کشند و در این مدت زمان هم چت‌های کاربران حذف نمی‌شوند.

احتمال اینکه واتس‌اپ به اشتباه حساب شما را مسدود کرده باشد، وجود دارد. بنابراین شاید پس از بررسی درخواست‌تان، اکانت بازیابی شود. البته اگر سیستم‌های واتس‌اپ به درستی فعالیت غیرقانونی شما را تشخیص داده باشند، مسدود شدن حساب تایید می‌شود و باید برای استفاده از این پیام‌رسان به سراغ شماره جدید بروید.
 
قابلیت بازیابی حساب مسدود شده از طریق ابزار جدید در نسخه بتای واتس‌اپ برای iOS رویت شده، اما برای دستگاه‌های اندرویدی هم منتشر خواهد شد. البته هنوز نمی‌دانیم این قابلیت چه زمانی به نسخه عادی این پیام‌رسان اضافه می‌شود.
 
واتس‌اپ روی قابلیت‌های متنوعی کار می‌کند که یکی از آن‌ها، امکان انتخاب کیفیت عکس و ویدیوی ارسالی است. اما از مهم‌ترین ویژگی‌ه که در آینده به این پیام‌رسان اضافه می‌شود، امکان استفاده همزمان از یک حساب روی چندین دستگاه بدون نیاز به متصل بودن گوشی هوشمند به اینترنت است. اخیرا اطلاعاتی درباره این ویژگی برای برنامه دسکتاپ واتس‌اپ هم منتشر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.