تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 13, 2021
17:00 سه شنبه، 22ام تیرماه 1400
کد خبر: 126361

فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر به مرز ۱۹ میلیون بازدید رسید

 
مدیران لیون کامپیوتر، یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آنلاین کشور، در جشن تولد ۱۷ سالگی لیون،اعلام کردند که در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۹ میلون بازدید رسیده‌اند که این مقدار در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد رشد داشته است.
 
 ۱۷ سال از شروع کار مجموعه لیون کامپیوتر می‌گذرد و پس از نزدیک به دو دهه، این مجموعه به یکی از رهبران بازار خرید آنلاین کامپیوتر و اسمبل سیستم تبدیل شده است.
 
فروشگاه لیون کامپیوتر تصمیم دارد پس از ۲ دهه فعالیت در حوزه کامپیوتر و اسمبل سیستم به حوزه‌های دیگری مانند لپ‌تاپ و گوشی موبایل هم ورود کند.
 
محسن پرهیزکار، مدیر مارکتینگ لیون کامپیوتر توضیحاتی را درباره آنچه در این ۱۷ سال بر این مجموعه گذشت بیان کرد. او گفت: «در ابتدای کارمان، مشتری برای خرید از ما باید به بانک می‌رفت و فیش واریزی را برای ما می‌فرستاد. در سال ۲۰۰۵ در سایتمان تغییراتی داشتیم و در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار به یک سایت جدید که با PHP ساخته شده بود منتقل شدیم و کم کم پرداخت در محل هم اضافه شد. در سال ۲۰۱۷ تغییر پلتفرم دادیم، اما متوجه شدیم فضایی که در آن کار می‌کردیم دیگر ظرفیت کافی ندارد و به همین دلیل باز هم تغییراتی داشتیم و امسال به نسخه فعلی سایت رسیدیم.»
 
مدیر مارکتینگ لیون کامپیوتر در ادامه توضیحاتی درباره جایگاه فعلی این فروشگاه ارائه کرد و گفت: «لیون کامپیوتر بین تمامی سایت‌های ایرانی رتبه ۲۱۰ الکسا را دارد. همچنین در شش ماه اول سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱۹ میلیون بازدید داشتیم که ۴۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود. اکنون بیش از ۶۵ درصد از ورودی سایت لیون کامپیوتر از طریق سرچ گوگل است.»
 
پرهیزکار در خصوص سرویس‌های جدید لیون کامپیوتر از جمله «سرویس ایزی پی سی» توضیح داد: «در لیون کامپیوتر همیشه فرآیندی وجود دارد که آن ارجاع نظر مشتریان به واحد R&D (تحقیق و توسعه) است. سرویس ایزی پی سی نیز از همین رویه بیرون آمده است که طرحش در سال ۱۳۹۸ داده شد و این طرح در سال ۹۹ به آمادگی رسید.» طبق ادعای او نمونه این سرویس در ایران وجود ندارد. او در مورد نحوه کار این سرویس توضیح داد: «سرویس ایزی پی سی به این گونه است که همه کاربران، حتی بدون داشتن دانش فنی و تخصصی می‌توانند مطابق با نیاز خود یک کامپیوتر ببندند (اسمبل کنند) و سیستم ما پیشنهادهایی را بر اساس نیاز کاربران به آنها ارائه می‌کند. ما به زودی امکانات بیشتری را در این بخش ارائه می‌کنیم.»
 
تمرکز روی حوزه گیمینگ
همچنین در این مراسم سعید حسینی، بنیان‌گذار لیون‌کامپیوتر، در خصوص تغییر مسیر این فروشگاه و تمرکز روی حوزه گیمینگ توضیح داد و گفت: «هر چیزی دورانی دارد. ما در سال ۹۶ در حوزه رمزارزها بسیار فعالیت کردیم، اما متوجه شدیم گوشه‌ای از بازار که به گیمرها تعلق دارد آسیب دیده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این فعالیت را متوقف کنیم و تمرکز خود را روی حوزه گیمینگ قرار دهیم تا این فاصله و خلاء را پر کنیم.»
 
حسینی در خصوص آینده کاری لیون کامپیوتر گفت: «ما به خلاقیت اعتقاد داریم. بازارهای تخصصی کوچک همیشه حرف برای گفتن دارند و حتی بیزینس‌های بزرگ هم تلاش نمی‌کنند تا با آنها رقابت کنند. لیون کامپیوتر بر اساس نیاز مشتریان طراحی شده و ما بدون مشتریانمان چیزی نیستیم.» او همچنین اظهار کرد: «سال پیش تصمیم گرفتیم روی یک سری کیس جدید کار کنیم که به اصطلاح مرگ نداشت. مثلا شما می‌توانستید بدون این که به اجزای درونی کیس دست بزنید، ظاهر آن را تغییر بدهید. اما آنقدر هزینه‌ها بالا می‌رفت که دست نگه داشتیم. همچنین اکنون تصمیم داریم که خیلی از زیرمجموعه‌های لیون کامپیوتر را از یکدیگر جدا و آنها را به مجموعه‌های واحدی تبدیل کنیم.»
 
ورود به حوزه اقساطی
علی صدرالدینی، مدیر روابط‌عمومی لیون کامپیوتر در پاسخ به سوال پیوست مبنی بر این که باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، آیا لیون کامپیوتر برای ورود به حوزه لندتک و فروش اقساطی برنامه‌ای دارد، گفت: «ما همکاری با چندین شرکت را آغاز کردیم و تلاش کردیم با شرکت‌هایی کار کنیم که سود کمتری از مشتری بگیرند و به این ترتیب مشتریان فشار کمتری را تحمل کنند.»
 
علی صدرالدینی توضیح داد: «این مجموعه اکنون در خصوص بازار لپ‌تاپ‌ها نیز ورود پیدا کرده و در این بخش قوی کار می‌کند. در خصوص موبایل‌ها هم جزو برنامه‌ریزی‌های آینده لیون کامپیوتر است که قصد داریم به این بخش هم ورود کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.