اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 14, 2021
10:47 چهارشنبه، 23ام تیرماه 1400
کد خبر: 126369

آزمایش اینستاگرام برای جذاب کردن اشتراک گذاری مجدد محتوا

 
اینستاگرام در حال آزمایش فراهم کردن راههای جدید برای کاربران به منظور اشتراک گذاری محتوای کاربران دیگر در این شبکه اشتراک گذاری عکس است.
 
 اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است، قصد دارد به کاربرانش گزینه ای برای افزودن استیکر اشتراک گذاری مجدد در بالای استوریهای اینستاگرامشان فراهم کند. افزودن این برچسب به کاربران اجازه می دهد فهرستی از پستهایی که در یک ساعت گذشته مشاهده، ذخیره یا پست کرده اند را مشاهده کنند.
 
ویشال شاه، مدیر محصول اینستاگرام در مصاحبه ای اظهار کرد: این شرکت تلاش می کند محتوایی که مجددا پست می شود را برای مخاطبان که معمولا ترجیح می دهند پستهای غیرتکراری را در استوریهای اینستاگرام مشاهده کنند، جذابتر کند. این شرکت اواخر سال گذشته امکان غیرفعال کردن اشتراک گذاری مجدد پستها در استوری اینستاگرام را آزمایش کرد.
 
شاه گفت: تصور ما بر این است که اشتراک گذاری مجدد مهم است و باید همچنان وجود داشته باشد اما تصور می کنیم که افراد واقعا باید درباره این که چه زمانی از آنها استفاده کنند، فکر کنند.
 
اینستاگرام ماه گذشته هم اعلام کرده بود در حال آزمایش است تا به کاربران بیشتری امکان افزودن لینکها به استوری را فراهم کند. تحت مقررات فعلی، تنها کاربرانی که تیک آبی دریافت کرده اند، صفحات بیزنسی یا کاربرانی که هواداران زیادی دارند می توانند لینک در استوری خود قرار دهند. سایر کاربران می توانند لینکها را در قسمت بایوی پیجشان قرار دهند.
 
افزودن لینک هم فرصتهای بیشتری را برای استفاده از فیس بوک و اینستاگرام به منظور انتشار اطلاعات نادرست فراهم می کند. در دوران همه گیری کووید ۱۹، اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی به مدت یک سال و پیش از این که فیس بوک واکنش نشان دهد، مطالبی را علیه واکسنهای کووید ۱۹ منتشر کردند. اطلاعات نادرست مربوط به ویروس کرونا در سایتهای شبکه اجتماعی بیشتر به چشم می خورد و پستهای احساس برانگیز از شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران بیشتر برخوردار بودند.
 
فیس بوک علیه اطلاعات نادرست کووید ۱۹ اقدامات جدی تر اتخاذ کرده است. این شرکت در ماه مه اعلام کرد بیش از ۱۸ میلیون پست را در سایت شبکه اجتماعی اصلی خود و اینستاگرام به دلیل نقض سیاست مربوط به اطلاعات نادرست کووید ۱۹ حذف کرده است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، شاه گفت اینستاگرام همزمان با تست قابلیت جدید، به ارزیابی انتشار اطلاعات نادرست خواهد پرداخت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.