تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 14, 2021
16:49 چهارشنبه، 23ام تیرماه 1400
کد خبر: 126421

وزیر ارتباطات: سازمان چابک در کشور تغییر و تحول ایجاد می کند / پرسنل بخش ارتباطات در دوران کرونا بی سر وصدا مجاهدت کردند

 
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی این وزارتخانه تقدیر شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی در بخش دستگاهی، با اشاره به اینکه ارزیابی عملکردها مطابق با برنامه های توسعه ای کشور انجام می شود، گفت: همه ما ماموریت داریم که به اهداف قوانین بالادستی که با نظرات کارشناسی تدوین شده است برسیم.
وی به چابک سازی به عنوان یک شاخص عمومی در این حوزه اشاره کردو با بیان مثالی درباره ترانزیت مکالمه بین الملل در شرکت زیرساخت، افزود: با تغییر تکنولوژی و برنامه ها باید کارها باز‌تعریف شود و با آموزش ضمن خدمت نیروهای مازاد، نیروهای مورد نیاز برای برنامه‌های جدید سازمان‌ها تامین شود و این کار وظیفه مدیران سازمان‌ها است که باید با برنامه ریزی انجام شود.
آذری جهرمی مدیر غرق در سازمان و روزمره و مدیر توسعه دهنده را دو نوع مدیر در ساختار سازمانی عنوان کرد و گفت: مدیران توسعه دهنده سازمان‌های خود را در مسیر پیشرفت هدایت می‌کنند و باعث تغییر و جنبش در سازمان خود می‌شوند.
وی افزود: باید بین این دو نوع مدیر تفاوت باشد و یکی از نقاط محاسبه جشنواره شهید رجایی همین نکته است.
وزیر ارتباطات به گلایه‌ها درباره نوع رتبه بندی سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: برخی سازمان‌ها خوب کار کرده اند اما به محاسبه و ارزیابی توجه نداشتند در صورتی که محاسبه یکی از شروط و لوازم پیشرفت است و باید به آن توجه کرد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد:  پیشرفت را بدون توجه به لوازم آن نمی‌توان به دست آورد.
وی با اشاره به انتشار علنی شاخص‌های زیرساخت در چند سال گذشته، افزود: کارشناسان این بخش همیشه تلاش داشتند که وضعیت شاخص‌ها از وضعیت سبز به نارنجی و قرمز نرسد و نتیجه همین تلاش ها باعث شده این شرکت در چند سال گذشته در صدر شرکت‌های برتر کشور در شاخص های اختصاصی باشد.
آذری جهرمی به برخی مقاومت‌ها برای تغییر ساختارها اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته در وزارت ارتباطات به بهینه سازی، تغییر ساختار و بزرگ نشدن سازمان، تغییر ماموریت‌ها و آموزش ضمن خدمت به صورت جدی پرداخته شد و جذب نیروهای جدید متناسب با نیازها انجام شده است.
وی افزود: همین اقدامات باعث شد وزارت ارتباطات در چهارسال گذشته در جشنواره شهید رجایی عناوین برتر را به دست آورد.
وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه سازمان چابک در کشور تغییر و تحول ایجاد می‌کند، گفت: ارزش این جشنواره این است که فضایی ایجاد می کند که به کارهای گذشته خود برگردیم و مثبت بودن و یا نبودن آن را ببینیم.
وی به گزارش نتایج جشنواره شهید رجایی وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: برخی تلاش کردند و با مستند سازی این تلاش و ارائه گزارش هم اکنون در رتبه‌های برتر هستند اما برخی تلاش کردند ولی مدیران و سازمان‌های آنان در ارائه گزارش اهتمام نداشتند و این مدیران بدانند که به زیرمجموعه خود اجحاف کرده‌اند البته برخی هم تلاش کردند اما به دلایل مختلف به شاخص‌ها نرسیدند.
وزیر ارتباطات با تقدیر از تمام کارشناسان و کارکنان این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه، گفت: پرسنل بخش ارتباطات در وضعیت کرونا بدون سر‌وصدا مجاهدت کردند مانند کارکنان شرکت پست و پست بانک که لحظه‌ای خدمات خود را متوقف نکردند و شرکت زیر ساخت که گلوگاه‌های موجود برای توسعه و  ارائه خدمات اپراتور‌ها را فرآهم کرد و همچنین سازمان تنظیم مقررات که نظارت لازم را در این حوزه انجام داد و در صورت نیاز تنبیه و تشویق کرد.
وی افزود: اپراتور‌های بخش خصوصی و مخابرات ایران، همه با هم تلاش کردند در این شرایط کرونایی به مردم ارائه سرویس کنند.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: شوخی نیست وقتی که کل آموزش یک سال و نیم گذشته ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم به همراه ۴ میلیون دانشجو و بیش از ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه در بستر فضای مجازی تجربه شد و همچنین بسیاری از مردم زندگی خود را وارد این فضا کردند.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه حمید رضا رضوانی پور رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات گزارشی از فرآیند ارزیابی شاخص‌های سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جشنواره شهید رجایی ارائه کرد.
بر همین اساس و با ارزیابی شاخص‌ها، شرکت پست بانک و زیرساخت در شاخص‌های اختصاصی و عمومی رتبه‌های نخست و دوم و شرکت پست در شاخص اختصاصی سوم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شاخص عمومی رتبه سوم را به دست آورد.
در پایان این مراسم، وزیر ارتباطات با اهدای لوحی از مدیران شرکت ها و سازمان های برتر جشنواره شهید رجایی وزارت ارتباطات تقدیر کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.