اپلیکیشن

تلفن همراه

July 15, 2021
12:28 پنجشنبه، 24ام تیرماه 1400
کد خبر: 126437

بک‌‎چنل، قابلیت چت نوشتاری به ‌کلاب‌هاوس اضافه شد

اپلیکیشن ‌کلاب‌هاوس که این روزها به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی نزد کاربران تبدیل شده، به تازگی قابلیت ارسال پیام خصوصی یا همان دایرکت را به پلتفرم خود اضافه کرد.
 
این ویژگی که تحت عنوان بک‌‎چنل (BackChannel) شناخته می‌شود، از ساعاتی پیش در اختیار کاربران ‌کلاب‌هاوس در دستگاه‌های آی او اس و اندروید قرار گرفته است. از این پس، ‌کلاب‌هاوسی‌ها می‌توانند علاوه بر ارتباط صوتی، به صورت نوشتاری نیز با دیگر کاربران این شبکه اجتماعی در ارتباط باشند و حتی برایشان لینک بفرستند.
 
اما فعلا خبری از امکان ارسال تصویر و ویدیو نیست اما سخنگوی ‌کلاب‌هاوس اعلام کرد که این قابلیت نیز به همراه چند امکان جدید، به زودی اضافه خواهد شد. همچنین یک اینباکس ثانویه نیز برای نمایش و دریافت پیام‌ها به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.
 
این قابلیت به منظور ارتباط بهتر میان افراد حاضر در چت طراحی شده و کاربران کمک می‌کند تا حتی بعد از اتمام یک جلسه گفت‌وگو نیز با یکدیگر در ارتباط باشند. با این ویژگی جدید ‌کلاب‌هاوس، کاربران مجبور نخواهند بود تا برای ارسال پیام، تصویر یا ویدیو، وارد اپلیکیشن دیگری شوند. البته انتشار شایعات پیرامون اضافه شدن ارسال پیام متنی در ‌کلاب‌هاوس از ماه گذشته آغاز شد تا اینکه ساعاتی پیش، رسما این قابلیت عرضه شد.
 
با این حال، قابلیت مذکور برای اپلیکیشنی که به گفته کلاب‌هاس، تاکنون بیش از 8 میلیون بار دانلود شده و بالغ بر 500 هزار روم یا اتاق گفت‌وگو در آن ایجاد شده، بسیار مهم و کاربردی محسوب می‌شود.
 
رقبای ‌کلاب‌هاوس همانند توییتر Spaces و فیسبوک Live Audio Rooms، قابلیت چت در حین مکالمات صوتی را برای کاربران خود فراهم می‌کردند و اکنون ‌کلاب‌هاوس به رقیبی جدی‌تر بدل شده و قطعا کاربران بیش از پیش به استفاده از آن روی خواهند آورد.
 
دسترسی به بک‌چنل
روی آیکون هواپیمای کاغذی که قسمت پایینی صفحه هوم یا داخل روم‌ها جای گرفته، تپ کنید
در صفحه بازشده تمامی‌پیام‌های خود را ببینید
همچنین می‌تواند یک چت خصوصی یا گروهی را با تپ کردن روی آیکون قلم و کاغذ در گوشه صفحه ایجاد کنید
ارسال پیام در بک‌چنل
وی آیکون هواپیما که در قسمت پایین صفحه جای گرفته، تپ کنید
آیکون قلم و کاغذی را که در گوشه صفحه بک‌چنل مشاهده می‌شود، انتخاب کنید
در این قسمت می‌توانید نام افراد را سرچ کرده و با انتخاب آن، ارسال پیام را آغاز کنید
همچنین امکان ارسال پیام از طریق تپ کردن روی آیکون موشک کاغذی در پروفایل افراد نیز وجود دارد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.