اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 16, 2021
13:07 جمعه، 25ام تیرماه 1400
کد خبر: 126456

توییتر به پشتیبانی از قابلیت Fleets پایان داد

تقریبا هشت ماه پیش بود که توییتر عرضه قابلیتی جدید تحت عنوان فلیتس (Fleets) را که شبیه به استوری اینستاگرام عمل می‌کرد، آغاز کرد. حال اما این پرنده آبی تصمیم گرفته تا به عمر این قابلیت پایان دهد.
 
طبق گفته توییتر، عدم استقبال کاربران از فلیتس و البته مشکلات و نواقص این قابلیت در طی ماه‌های اخیر، باعث شد تا مدیران این شرکت عرضه آن را متوقف کنند. اما قرار است از تاریخ 3 آگوست (12 مرداد)، ویژگی Spaces توییتر که همان چت روم‌های صوتی زنده است، به قسمت بالایی صفحه این اپلیکیشن اضافه شود و جای فلیتس را بگیرد.
 
با این حال، برخی از قابلیت‌های ویرایشی که در فلیتس وجود داشت، به قسمت نوشتن توییت اضافه خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر فرمت متون و اضافه کردن استیکرهای انیمیشنی به تصاویر اشاره کرد.
 
تصمیم توییتر برای کنار گذاشتن فلیتس، تنها ناشی از عدم استقبال از سوی کاربران نبوده و در واقع، نشان داد که توییتر نتوانست با کمک این قابلیت، افراد را به توییت کردن بیشتر ترغیب کند. سال‌هاست که توییتر به دنبال راهکارهایی برای تشویق کاربران به ارسال توییت‌های بییشتر و نه صرفا تماشای توییت‌های دیگران است.
 
فلیتس نیز یکی از این ابزارها بود که با کپی‌برداری از قابلیت استوری که پیشتر در اسنپ‌چپ و اینستاگرام دیده‌ایم، طراحی و عرضه شد. لیا براون، مدیر بخش محصولات توییتر با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص نوشت از روزی که این شرکت، فلیتس را عرضه کرد، تغییر محسوسی در تعداد توییت‌ها و همچنین ورود آن‌ها به بحث‌ها از طریق این قابلیت مشاهده نشد که همه چیز مطابق انتظارات ما پیش نرفت.
 
نکته جالب است که تصمیم اخیر توییتر در حالی اتخاذ شد که این شرکت در ماه نوامبر گذشته، حتی به استفاده از تبلیغات در میان فلیتس روی آورد. حالا اما مشخص نیست که آیا این تبلیغات در طراحی جدیدی که توییتر برای جایگزینی فلیتس در نظر گرفته، جای خواهد خواهد داشت یا خیر.
 
براون در بخش دیگری از این بیانیه آورد که اگر این شرکت رویکرد خود تغییر ندهد و هر چند وقت یک‌ بار، قابلیتی را عرضه و آن را امتحان نکند، نمی‌توانند شانسی برای موفقیت داشته باشند. وی  عنوان کرد که توییتر به اقدامات خود برای ترغیب کاربران به منظور توییت و مکالمات بیشتر ادامه می‌دهد و در این راه از بازخوردهای کاربران نیز به منظور ارائه بهترین خدمات به آن‌ها کمک خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.