تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 17, 2021
10:59 شنبه، 26ام تیرماه 1400
کد خبر: 126461

کارمندان اپل در اعتراض به سیاست جدید استعفا می دهند

 
سیاست اپل برای بازگرداندن کارمندانش به دفاتر اداری با انتقادات زیادی روبرو شده است و اکنون برخی از کارمندان تصمیم دارند از شغل خود استعفا دهند.
 
 به نقل از تلگراف، در صورتیکه اپل موضع خود درباره بازگشت کارمندان به دفاتر کار را تغییر ندهد، برخی از کارمندان تصمیم گرفته‌اند از شغل خود استعفا دهند.
 
این درحالی است که کارمندان این شرکت برای دریافت اجازه دورکاری با چالش‌هایی روبرو شده‌اند.
 
ماه گذشته تحقیقی جهانی از کارمندان اپل نشان داد حدود ۹۰ درصد پاسخگویان معتقدند فراهم شدن گزینه‌های محل کار انعطاف پذیر موضوع بسیار مهمی است.
 
در همین راستا برخی از کارمندان شرکت مشغول بررسی اقامه دعوی دسته جمعی علیه قوانین اپل هستند.
 
اپل تصمیم دارد از ماه سپتامبر کارمندانش را وادار کند حداقل ۳ روز در هفته در محل کار حاضر شوند. چنین اقدامی با سیاست‌های انعطاف پذیر در شرکت‌های رقیب اپل تضاد دارد.
 
۱۰ کارمند اپل با ارسال نامه‌ای در ابزار پیام رسان داخلی این شرکت به نام «اسلک» اعلام کردند به دلیل قانون بازگشت به دفاتر اداری اپل از شغل خود استعفا می‌دهند یا افرادی را می‌شناسند که به همین دلیل از شغل خود کناره گیری می‌کنند.
 
همچنین گروهی از کارمندان اپل در ماه ژوئن طی نامه‌ای به تیم کوک (مدیر ارشد اجرایی شرکت) خواستار تغییر طرح بازگشت به دفاتر اداری شرکت شدند. در بخشی از نامه آنها آمده است: طی سال گذشته نه تنها احساس کردیم صدای ما شنیده نمی‌شود، بلکه به ما بی توجهی می‌شود.
 
در پاسخ یک ویدئو با حضور دیردره اوبراین نایب رئیس بخش خرده فروشی و مردم اپل منتشر شد. او در این ویدئو گفت: ما معتقدیم همکاری رو در رو برای آینده ما حیاتی است.
 
همچنین اپل به کارمندانش اعلام کرده هرگونه گزینه دورکاری جدید نیازمند تأیید مدیریت ارشد است.
 
برخی شرکت‌های فناوری از جمله فیس بوک و توئیتر مدل‌های دورکاری دائمی را برای کارمندان ارائه کرده‌اند و به کارمندان شان اجازه می‌دهند حداقل تا سال آینده دورکاری کنند.‌
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.