اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 17, 2021
11:09 شنبه، 26ام تیرماه 1400
کد خبر: 126464

اطاعات بکاپ کاربران واتس‌اپ رمزنگاری می‌شود

پیام‌ها در واتس‌اپ به صورت رمزنگاری‌شده ارسال می‌شوند و این یعنی فرد دیگر جز شخص ارسال و دریافت‌کننده پیام، قادر به مشاهده آن نخواهد بود.
 
اما ممکن است در مواردی خاص و با دستور برخی نهادهای قانونی،  اطلاعات بکاپ واتس‌اپ در فضاهایی چون آی‌کلود و یا گوگل درایو که مبتنی بر فضای ابری (کلود) هستند، در اختیار این نهادها قرار گیرد. حال واتس‌اپ برای رفع نگرانی‌ها در این خصوص، قصد دارد تا اطلاعات بکاپ کاربران در فضای ابری را نیز رمزنگاری کند.
 
این اطلاعات از طریق نسخه آزمایشی جدید واتس‌اپ که برای اپلیکیشن اندروید این پیام‌رسان عرضه شده، به دست آمده است. حال با انتخاب این گزینه، تاریخچه چت‌ها و فایل‌های رسانه‌ای کاربران به صورت ایمن بکاپ گرفته خواهند شد.
 
استفاده از این قابلیت، نیازمند تعیین یک کلمه عبور است که در صورت فراموش کردن این کلمه عبور، دیگر هیچ راهی برای بازیابی و دسترسی به فایل‌های بکاپ وجود نخواهد داشت. البته برای آن‌هایی که به اهمیت اطلاعات بکاپ خود واقف‌اند، به خاطر سپردن یک رمز عبور نمی‌تواند کار سختی باشد.
 
با این حال، واتس‌اپ این روزها سخت مشغول اضافه کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود است. از جمله تازه‌ترین این موارد می‌توان به امکان استفاده همزمان از این پیام‌رسان در چند دستگاه است. این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که پیام‌ها نیز به صورت رمزنگاری‌شده بین کاربران ردوبدل خواهند شد.
 
این قابلیت‌های جدید از سوی واتس‌اپ در حالی عرضه می‌شود که این شرکت اخیرا سیاست‌هایی را در زمینه حفظ حریم خصوصی اعمال کرده که به مذاق کاربران خوش نیامد و بخشی از کاربران، به استفاده از اپلیکیش‌های جایگزین همچون سیگنال و تلگرام روی آوردند. حال به نظر می‌رسد که مدیران واتس اپ قصد دارند تا از این طریق، باری دیگر اعتمادها را به خود جلب کنند و مانع از مهاجرت‌های بیشتر به اپلیکیشن‌های مشابه شوند.
 
BAJAP.jpg
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.