تلفن همراه

گوشی

July 17, 2021
12:39 شنبه، 26ام تیرماه 1400
کد خبر: 126479

شیائومی دومین سازنده بزرگ تلفن هوشمند جهان شد

 
شرکت چینی شیائومی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ از اپل سبقت گرفت و دومین سازنده بزرگ تلفن هوشمند جهان شد.
 
گزارش شرکت تحلیلی Canalys نشان داد شرکت شیائومی در فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه دوم امسال ۱۷ درصد سهم داشت که بالاتر از اپل با ۱۴ درصد سهم بود و پس از سامسونگ با ۱۹ درصد سهم قرار گرفت.
 
بن استانتون، مدیر تحقیقات Canalys گفت: شیائومی به سرعت کسب و کار خارجی خود را توسعه می دهد. میزان عرضه این شرکت به بازار در آمریکای لاتین بر مبنای سالانه ۳۰۰ درصد و در اروپای غربی ۵۰ درصد افزایش داشته است.
 
میزان رشد عرضه به بازار این سازنده تلفن هوشمند چینی بر مبنای سالانه ۸۳ درصد بوده در حالی که رشد عرضه سامسونگ ۱۵ درصد و اپل یک درصد بوده است. با این حال گوشیهای شیائومی بیشتر برای بازار انبوه هستند و میانگین قیمت آنها ۷۵ درصد ارزانتر از گوشی اپل است.
 
شیائومی اکنون به دنبال ورود به بازار گوشیهای مدل بالاست و اوایل امسال گوشی گران قیمت می ۱۱ اولترا رو معرفی کرد که قیمتش از ۵۹۹۹ یوان (۹۲۸ دلار) آغاز می شود. همچنین مدل می میکس فولد با قیمت ۹۹۹۹ یوان را معرفی کرده که نخستین تلفن تاشوی این شرکت است. شرکتهای چینی اوپو و ویوو هم در تلاش برای ورود به بازار گوشیهای گران قیمت هستند.
 
شیائومی از مشکلات هواوی سود برده است. هواوی زمانی بزرگترین بازیگر بازار تلفن هوشمند جهان بود اما تحریمهای آمریکا این شرکت را از دسترسی به قطعات مورد نیاز و نرم افزار محروم کرد و باعث افت فروش این شرکت شد.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اگرچه تلفنهای هوشمند عمده درآمد شیائومی را تشکیل می دهند اما این شرکت به دنبال ورود به بخشهای جدید است و در همین راستا در مارس راه اندازی یک شرکت خودروی برقی را اعلام کرد و ۱۰ میلیارد دلار در ۱۰ سال آینده در این کسب و کار سرمایه گذاری می کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.