اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 17, 2021
14:29 شنبه، 26ام تیرماه 1400
کد خبر: 126496

مایکروسافت این هفته Cloud PC را معرفی می‌کند

شرکت مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس سالانه Inspire که این هفته برگزار می‌شود، از سرویس جدید خود موسوم به Cloud PC رونمایی می‌کند.
 
در حالی که این کمپانی پیرامون Cloud PC جزییات خاصی را تاکنون به اشتراک نگذاشته، ولی نامگذاری مربوط به جلسه مرتبط با این کنفرانس و اطلاعات لو رفته نشان می‌دهد که غول نرم‌افزاری جهان تصمیم به معرفی رسمی سرویس مذکور دارد.
 
شرکت مایکروسافت چندی پیش رویداد جدید خود را با عنوان «آنچه در پردازش کاربر نهایی وجود دارد» معرفی کرد. «اسکات منچستر» مدیر بخش «برنامه مدیریت رایانه‌های ابری مدیریت شده» مایکروسافت هم اکنون مدیریت توسعه سرویس‌های Windows Virtual Desktop، Remote Desktop، Second Screen Remoting، Multimedia و Networking را برعهده دارد و او نخستین فردی بود که کنفرانس جدید مایکروسافت را با عنوان یاد شده معرفی کرد.
 
منابع آگاه اوایل سال جاری گزارش دادند که آقای منچستر در حال کار کردن روی سرویس Cloud PC است. این محصول در اصل یک سرویس دسکتاپ-به‌عنوان-خدمات محسوب می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد از دستگاه‌های مختلف به شکل از راه دور برای دسترسی به دسکتاپ ویندوز استفاده کنند.
 
کاربران با استفاده از سرویس Cloud PC می‌توانند کنترل نرم‌افزارهای مختلف از جمله آفیس مایکروسافت را از دور در اختیار داشته باشند. این سرویس تا اندازه‌ای شبیه به Xbox Cloud Gaming مایکروسافت طراحی شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.