اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 17, 2021
14:44 شنبه، 26ام تیرماه 1400
کد خبر: 126502

تیک تاک به اولین اپ غیر فیسبوکی با دانلود بیش از ۳ میلیارد بار در دنیا تبدیل شد

 
اپلیکیشن تیک تاک موفقیت بزرگی برای شرکت بایت‌دنس بوده و آمار دانلود آن در شرایط همه‌گیری جهانی ویروس کرونا از مرز ۳ میلیارد عبور کرده است. این برنامه حالا پس از اپ‌های شرکت فیسبوک اولین اپلیکیشنی است که مرز ۳ میلیارد دانلود را پشت سر می‌گذارد.
 
به گزارش شرکت تحقیقاتی Sensor Tower، علی‌رغم تمام تهدیدهای دولت آمریکا و حذف از بازار هند، تیک تاک همچنان طرفداران بسیار زیادی دارد و محبوبیت آن در سایر نقاط دنیا در حال افزایش است. این برنامه در نیمه نخست ۲۰۲۱ پردانلودترین اپلیکیشن غیربازی در سطح جهان بوده که برای اولین بار روی ۳۸۳ میلیون دستگاه نصب شده است. کاربران در فصل دوم ۲۰۲۱ حدود ۹۱۹ میلیون دلار در این اپ هزینه کرده‌اند.
 
«سنسور تاور» می‌گوید تیک تاک پنجمین اپلیکیشن غیربازی است که به باشگاه ۳ میلیاردی‌ها ملحق می‌شود. این باشگاه قبلا به‌صورت انحصاری در اختیار اپلیکیشن‌های فیسبوک شامل خود فیسبوک، فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و اینستاگرام بود. حالا مجموع درآمد تیک تاک از ۲.۵ میلیارد دلار گذشته، در حالی که از ژانویه سال ۲۰۱۴ فقط ۱۶ برنامه غیربازی توانسته بودند بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کنند و فقط ۵ مورد از آن‌ها بیش از ۲.۵ میلیارد دلار درآمد داشتند. این برنامه‌ها شامل نتفلیکس، یوتیوب، تنسنت ویدیو و تیندر است.
 
با وجود این که رقبایی مثل اینستاگرام قابلیت‌های اصلی تیک تاک را در اپلیکیشن‌های خود پیاده‌سازی کرده‌اند، ولی این برنامه چینی هنوز به موفقیت خود ادامه می‌دهد. اینستاگرام با سرویس Reels نتوانست همان بلایی را سر تیک تاک بیاورد که با استوری‌ها سر اسنپ‌چت آورد. یوتیوب هم سرویسی به نام یوتیوب Shorts دارد که اخیرا فاز عرضه جهانی آن آغاز شده است.
 
سنسور تاور می‌گوید بایت‌دنس بدون شک به نوآوری و ارائه قابلیت‌های بیشتر و جذاب‌تر ادامه می‌دهد و بستری را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم خواهد کرد تا آن‌ها نیازی به ترک این برنامه و آزمایش سایر پلتفرم‌ها پیدا نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.