تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 18, 2021
14:44 یکشنبه، 27ام تیرماه 1400
کد خبر: 126552

Clippy به نرم‌افزارهای مایکروسافت برمی‌گردد

ابزار Clippy که شکل ظاهری آن شبیه گیره کاغذ بود و پیش‌تر در نرم‌افزارهای مایکروسافت به عنوان یک دستیار مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ حیات پرفراز و نشیبی داشت.
 
این دستیار مجازی نمایدن مایکروسافت برای نخستین بار در سیستم عامل «ویندوز 97» خودنمایی کرد و شبیه به گیره کاغذ کوچک به کاربران مجموعه نرم‌افزاری آفیس کمک می‌کرد. زمانی که از «آفیس 2007» رونمایی شد این ابزار کنار گذاشته شد.
 
اوایل سال جاری میلادی شرکت مایکروسافت تنها به مدت یک روز از این دستیار مجازی در اپلیکیشن ارتباطی تیمز استفاده کرد و سپس آن را کنار گذاشت.
 
هم اکنون در آستانه روز جهانی ایموجی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در نظر دارد از گیره کاغذ خود با چشم‌های بزرگ و در واقع به شکل همان Clippy خوشحال رونمایی کند.
 
این اقدام بخشی از نوسازی گسترده 1800 ایموجی یا همان شکلک در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مایکروسافت محسوب می‌شود که قرار است از اواخر سال جاری میلادی اعمال شود.
 
«کلایر اندرسون» مدیر هنری مایکروسافت که در این شرکت به «ایموجی شناس» هم مشهور است در این خصوص توضیح داد: «زمانی که به طراحی مجدد این گیره کاغذ نگاه کردیم، به این مسئله فکر کردیم که چرا این ایموجی نتواند برگردد؟»
 
او ادامه داد: «این روشی است که برای احترام به موقعیت کنونی می‌توانیم دنبال کنیم و با حفظ میراث قبلی به سبک جدیدی از فناوری‌ها نگاه کنیم. اما مانند بیشتر موارد نوستالژیکی که در دست داریم، به خوبی می‌دانیم که Clippy یک ابزار قطبی و کمک‌کننده باشد».
 
مایکروسافت هفته گذشته با انتشار یک توئیت خبر بازگشت Clippy را منتشر کرد. این طور که در برخی رسانه‌های خبری اعلام شده این توئیت بیش از 20 هزار لایک گرفت و در توضیحات مربوطه گفته شد که Clippy به مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت 365» برمی‌گردد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.