تلفن همراه

گوشی

July 18, 2021
16:20 یکشنبه، 27ام تیرماه 1400
کد خبر: 126562

اپل ساخت آیفون‌های مینی را متوقف کرد

بر اساس اخبار اخیرا منتشر شده، شرکت اپل پیش از فرا رسیدن سومین سالگرد عرضه گوشی‌های آیفون مینی تولید این سری را متوقف کرده است.
 
 
 شایعات کماکان از عرضه آیفون 13 مینی با تراشه Apple A15، دوربین آیفون 12 پرو و احتمالا یک باتری با ظرفیت بالاتر حکایت دارند؛ اما پس از آن تولید سری آیفون مینی متوقف خواهد شد.
 
اما دلیل گرفتن چنین تصمیمی چیست؟
آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقات هوشمند مصرف‌کنندگان با نام Partners (به نقل از وبسایت 9to5mac) دربردارنده پیش‌بینی‌هایی پیرامون مدل‌های مختلف آیفون و یک تصمیم شگفت‌آور است.
 
بر اساس آمارها گوشی آیفون 11 اپل فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محبوب‌ترین مدل آیفون تبدیل شد.
 
این برتری تا اواخر ماه مارس امسال نیز در اختیار آیفون 11 قرار داشت.
 
با این‌حال در ماه ژوئن امسال، مدل گران‌قیمت‌تر آیفون 12 پرو مکس به محبوب‌ترین هندست اپلی تبدیل شد. این موضوع به افزایش درآمد کمپانی طی 3 ماهه دوم سال جاری کمک خواهد کرد.
 
اکنون این پرسش مطرح می‌شود که رکورد کمترین میزان فروش آیفون متعلق به کدام مدل است؟ فروش آیفون 12 مینی در ماه ژوئن به سختی از مرز 5 درصد فراتر رفت.
 
بدین‌ترتیب فروش این هندست حتی در مقایسه با فصل بهار نیز کمتر بود.
 
با توجه به این ارقام، توجیه تصمیم اپل برای توقف تولید سری آیفون مینی پس از عرضه تنها 2 نسل از این خانواده چندان دشوار نخواهد بود.
 
دیگر هیچ‌کدام از مشتریان به‌دنبال خریداری گوشی‌های کوچک و گران‌قیمت نیستند.
 
حداقل امروزه هیچ‌کس از خریداری هندست‌هایی با شارژدهی کوتاه‌مدت باتری استقبال نخواهد کرد.
 
این در حالی است که آیفون ۱۲ پرو مکس فروش در خور توجهی در بازار ایالات متحده تجربه کرده است.
 
آخرین آمار شرکت تحقیقاتی CIRP نشان می‌دهد که چهار مدل آیفون ۱۲ در سه‌ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰ در حدود ۶۳ درصد از کل فروش آیفون در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند.
 
شرکت تحقیقاتی یادشده تخمین می‌زند که آیفون ۱۲ پرو مکس بالغ‌ بر ۲۳ درصد از سهم فروش را در اختیار دارد که برابر با فروش نسخه استاندارد آیفون ۱۱ است.
 
آیفون ۱۲ مینی و آیفون XR کمترین سهم را داشتند و هر کدام به سهم ۵ درصدی رضایت داده‌ است.
 
در این گزارش آمده است که با توجه به کاهش محدودیت‌‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، مصرف‌کنندگان به خرید مدل‌های بالارده و پریمیوم سوق پیدا کرده‌اند.
 
جاش لوویتز، یکی از بنیان‌گذاران CIRP، در این باره می‌گوید: اپل در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا عملکرد خوبی تجربه کرده است.
 
افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده در ارتباط با گرایش آن‌ها به سمت مدل‌های گران‌قیمت آیفون در حالی است که گوشی‌های قدیمی‌شان را بازنشسته و اغلب خرده‌فروشی‌های رسمی اپل را برای خرید آیفون جدید انتخاب می‌کنند.
 
گرایش به مدل‌های گران‌قیمت منجر به افزایش متوسط ​​قیمت فروش آیفون در ایالات متحده به ۸۶۹ دلار در سه‌ماهه منتهی به ژوئن شده است.
 
یادداشت تحقیقاتی مذکور همچنین نشان می‌دهد که اپل از طریق خرده‌فروشی‌های رسمی خود، شامل فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین، افزایش در خور توجهی در فروش آیفون تجربه می‌کند.
 
با استناد به داده‌های CIRP، در سه‌ماهه ژوئن ۲۰۲۱، در حدود ۲۷ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند اپل در ایالات متحده از طریق خرده‌فروشی‌های این شرکت صورت گرفته است؛ درحالی‌که در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹)، در بهترین شرایط آمار یادشده ۲۱ درصد برآورد می‌شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.