اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 19, 2021
13:39 دوشنبه، 28ام تیرماه 1400
کد خبر: 126589

تیک تاک از مرز ۳ میلیارد دانلود گذشت

 
تیک‌تاک به اولین اپلیکیشن غیر فیسبوکی تبدیل شد که موفق شده است به آمار بی‌نظیر ۳ میلیارد دانلود برسد.
 
بر اساس گزارش gizmochina، تیک‌تاک به اولین اپلیکیشن غیر فیسبوکی تبدیل شد که به ۳ میلیارد دانلود در iOS و اندروید دست پیدا کرده است. طبق آمار سنسور تاور، این اپلیکیشن به همراه نسخه چینی آن که Douyin نام دارد، با ۳۸۳ میلیون نصب و تقریبا ۹۱۹ میلیون دلار هزینه مصرف‌کننده، در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بیشترین تعداد دانلود را داشته و پردرآمدترین اپ غیر بازی بوده است.

طبق آمار داده‌ها؛ مقدار پذیرش تیک‌تاک در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است. دانلودهای اول از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با ۲ درصد افزایش همراه بوده و به ۱۷۷٫۵ میلیون نفر رسیده است؛ این مقدار از اولین تا دومین سه‌ماهه ۲۰۲۱ با ۱۶ درصد افزایش همراه بوده و ۲۰۵٫۴ میلیون نفر را در بر گرفته است. این بیشترین افزایشی است که تیک‌تاک از زمان رکورد راه‌اندازی سال ۲۰۲۰ که بیش از ۳۱۵ میلیون نصب داشت، تجربه کرده است.
 
 البته آمار دانلود جدید تیک‌تاک نسبت به سال گذشته (۶۱۹ میلیون در نیمه اول ۲۰۲۰) ۳۸ درصد کاهش داشته است که بخشی از این مسئله می‌تواند به حذف این اپلیکیشن از اپ استور هند باشد. حتی در این صورت نیز هزینه مصرف‌کننده در تیک‌تاک ۷۳ درصد نسبت به ۵۳۰٫۲ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

این اپلیکیشن بیشتر از ۳ میلیارد بار نصب شده است و این مسئله تیک‌تاک را به پنجمین اپ غیر بازی تبدیل می‌کند که به چنین هدفی رسیده است. باقی اپلیکیشن‌هایی که دارای ۳ میلیارد نصب هستند شامل واتساپ، مسنجر، فیسبوک و اینستاگرام می‌شوند که مالک همه آن‌ها فیسبوک است.

در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، هزینه‌ی مصرف‌کننده تیک‌تاک بیشترین رشد فصلی را از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دست آورد و از ۳۸۴٫۷ میلیون دلار در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به ۵۳۴٫۶ میلیون دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ رسید که در حدود ۳۹ درصد است.
 
 هزینه‌ی مصرف‌کننده تیک‌تاک در سطح جهانی از ۲٫۵ میلیارد دلار فراتر رفته است. از سال ۲۰۱۴، تنها ۱۶ اپ غیر بازی بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد کل جمع کرده‌اند و تنها درآمد اپلیکیشن‌های تیندر، نتفلیکس، یوتیوب و Tencent Video به بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.