اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 20, 2021
14:14 سه شنبه، 29ام تیرماه 1400
کد خبر: 126641

کارمندان سابق واتس‌اپ شبکه اجتماعی جدیدی راه‌اندازی کردند

 

دو نفر از اولین کارمندان واتساپ یک شبکه اجتماعی خصوصی به نام HalloApp راه‌اندازی کرده‌اند که تمرکز زیادی بر حریم خصوصی دارد.

از روز دوشنبه، همه می‌توانند اپلیکیشن جدید HalloApp را که توسط دو کارمند قدیمی واتساپ ساخته شده است، از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنند. شباهت‌های زیادی بین واتساپ و HalloApp وجود دارد، برای مثال در HalloApp می‌توانید با دوستان خود چت کنید، گروه تشکل بدهید و البته مانند اینستاگرام، در صفحه اصلی عکس یا متن به اشتراک بگذارید. برای استفاده از اپلیکیشن فقط نیاز به شماره موبایل دارید. خوشبختانه در HalloApp هیچ خبری از تبلیغات نیست.
 
شرکت‌های نوپای زیادی در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند شبکه‌ی اجتماعی موفق ایجاد کنند و موفق نبوده‌اند؛ اما تاریخچه فعالیت دو بنیان‌گذار HalloApp، نیراج آرورا و مایکل دونوهو، به قبل از خریدن واتساپ توسط فیسبوک به قیمت ۲۲ میلیارد دلار خرید برمی‌گردد. آرورا تا سال ۲۰۱۸ رئیس بخش تجاری واتساپ و یکی از چهره‌های کلیدی در مذاکره با فیسبوک بود و دونوهو قبل از اینکه در سال ۲۰۱۹ فیسبوک را ترک کند، تقریبا نه سال مدیر مهندسی واتساپ بود.
 
نیراج آرورا و مایکل دونوهو می‌گویند:
 
ما فکر می‌کنم بهترین راه برای رشد، ایجاد محصولی شگفت‌انگیز است که مردم دوست دارند با دوستان و خانواده خود درباره آن صحبت کنند.
 
به گزارش ورج، اپلیکیشن HalloApp به چهار تب تقسیم می‌شود؛ تب Home که مانند اینستاگرام فید دوستان را می‌بینید، تب Groups برای ایجاد چت گروهی، تب Chats برای چت کردن با دوستان و در نهایت تب تنظیمات.

نیراج آرورا در پستی که در وبلاگ اپلیکیشن HalloApp منتشر کرده است، بدون نام بردن از فیسبوک می‌نویسد:
 
اپلیکیشن HalloApp در جایگاهی به‌عنوان پادزهر، در بین شبکه‌های اجتماعی سنتی قرار می‌گیرد. تصور کنید کسی که در HalloApp آنلاین است دوست واقعی شما است، فید شما با افرادی که برای شما مهم نیستند پر نخواهد شد و وقتی که در نرم‌افزار در حال گشت‌و‌گذار هستید هرچه خود انتخاب کنید می‌بینید نه پست‌هایی بر اساس الگوریتم و با شما مانند یک محصول رفتار نمی‌شود.
 
در این پست وبلاگ به‌طور خاص از فیسبوک نامی برده نمی‌شود؛ اما شکی نیست که دو بنیان‌گذار واتساپ، جان کوم و برایان اکتون، فیسبوک را بر سر عدم توافق در مورد اضافه نکردن تبلیغات به واتساپ ترک کرده‌اند. اکتون در حال حاضر اپلیکیشن سیگنال را تأمین مالی می‌کند.
 
HalloApp در حال حاضر ۱۲ کارمند دارد و با مبلغ نامعلومی از طریق سرمایه‌گذاران خود در حال فعالیت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.