اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 22, 2021
12:07 پنجشنبه، 31ام تیرماه 1400
کد خبر: 126681

توییتر گزینه‌های لایک و دیسلاک کردن را در قسمت ریپلای توییت‌ها آزمایش می‌کند

 
توییتر  به صورت آزمایشی و تنها برای برخی از کاربران iOS گزینه‌ «مخالف» و «موافق» را به قسمت ریپلای توییت‌ها اضافه کرده تا کاربران بتوانند نظر خود را روی پاسخ‌های داده شده در توییت‌ها اعلام کنند. نتیجه دیسلاک‌ها تنها برای نویسنده توییت و لایک‌ها به صورت عمومی نمایش داده می‌شود.
 
توییتر در پلتفرم خود اضافه شدن گزینه‌های موافق و مخالف را به صورت آزمایشی برای کاربران iOS تایید کرد. گزینه‌های مربوطه به شکل‌ فلش‌ رو به بالا و پایین یا آیکن قلب و فلش رو به پایین برای کاربران نمایش داده می‌شود. و در حال حاضر فقط رای مثبت یا موافق که تقریبا شبیه به همان لایک است به صورت عمومی قابل رویت است.

توییتر توضیح می‌دهد که گزینه رای مخالف همان «دیسلایک» نیست و صرفا با هدف بررسی بیشتر نظرات کاربران آن را اضافه کرده است. در واقع وقتی توییتی منتشر می‌شود، برخی کاربران به آن توییت پاسخ‌ یا ریپلای می‌دهند. قابلیت‌ لایک و دیسلایک جدید در قسمت ریپلای به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند نظر موافق و مخالف خود را در این قسمت با یک ضربه زدن ساده نمایش دهند.
 
در واقع به نظر می‌رسد که گزینه رای مخالف فقط به پاسخ‌های توییت مربوط می‌شود و توییت اصلی را شامل نخواهد شد. شبکه اجتماعی ردیت نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند اما به نظر می‌رسد ترتیب نمایش پاسخ‌ها در توییتر هیچ ارتباطی با آرای منفی یا مثبت آن نداشته باشد.
 
گزینه «دیسلایک» یکی از ویژگی‌هایی است که کاربران توییتر و سایر پلتفرم‌ها مانند فیسبوک، مدت‌ها درخواست اضافه شدن آن را داشتند. هفته گذشته توییتر تصمیم گرفته بود تا برای همیشه قابلیت فلیت را غیرفعال کند و راه‌های جدیدی برای ارسال توییت‌های بیشتر از سوی کاربران به وجود آورد. به نظر می‌رسد این ویژگی یکی از آزمایش‌های این شبکه اجتماعی برای درگیر کردن کاربران باشد و می‌تواند در برخی موارد محبوبیت آن را افزایش دهد.
 
در حال حاضر این قابلیت فقط به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران نسخه iOS توییتر فعال شده است و درباره زمان فعال‌سازی عمومی آن هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.