تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 24, 2021
14:54 شنبه، 2ام مردادماه 1400
کد خبر: 126730

ویزا شرکت فین‌تکی کارنسی‌کلود را به ارزش ۹۶۲ میلیون دلار خریداری می‌کند

 
 
شرکت ویزا در قراردادی به ارزش ۹۶۲ میلیون دلار برای خرید شرکت کارنسی‌کلود که در زمینه پرداخت برون مرزی فعال است اقدام کرد. نرم‌افزار کارنسی‌کلود به پرداخت‌های برون مرزی بانک‌ها و دیگر شرکت‌های امورمالی کمک می‌کند.
 
به نقل از CNBC، ویزا در چند ماه اخیر سرمایه‌گذاری‌های عظیمی روی فین‌تک داشته و در ماه ژوئن نیز فین‌تک سوئدی تینک (Tink) را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرد. قرارداد ویزا با تینک‌ پنج ماه پس از آن منعقد شد که فشار قانون‌گذاران باعث شد تا ویزا از یک قرارداد ۵.۳ میلیارد دلاری برای خرید پلتفرم بانکداری باز پلید (Plaid) عقب نشینی کند.
 
قرارداد ویزا با کارنسی‌کلود ۹۶۲ میلیون دلار ارزش دارد. ویزا پیش از این در ابتدای سال ۲۰۲۰ نیز یک دوره جذب سرمایه برای کارنسی‌کلود را رهبری و ۸۰ میلیون دلار روی این فین‌تک سرمایه‌گذاری کرد. درنتیجه سهام این شرکت در کارنسی‌کلود از مجموع مبلغ قرارداد خرید کسر می‌شود.
 
کارنسی‌کلود که در سال ۲۰۰۷ در لندن پایه‌گذاری شد یکی از فین‌تک‌های بیشمار لندنی است که پشت صحنه فعالیت کرده و به بانک‌ها و اپلیکیشن‌های پرداختی مثل مونزو، استارلینگ و ریوالت کمک می‌کند.
 
کالین آستروسکی، خزانه‌دار بین‌المللی ویزا می‌گوید: «مشتریان و کسب‌وکار‌ها بیش از پیش انتظار شفافیت، سرعت و سادگی را در پرداخت‌های بین‌المللی دارند.»
 
او اعلام می‌کند: «با خرید کارنسی‌کلود، ما می‌توانیم از مشتریان و شرکای خود پشتیبانی کرده و از دشواری پرداخت‌های برون مرزی بکاهیم و تجربه خوبی را برای مشتریان خود رقم بزنیم.»
 
سهام ویزا صبح شنبه به وقت نیویورک حدود ۰.۴ درصد افزایش یافت. سهام این شرکت به لطف افزایش پرداخت‌های دیجیتال در دوران پاندمی در سال گذشته ۲۳ درصد رشد کرده است.
 
طبق کرانچ‌بیس (Crunchbase) که اطلاعات تجاری و مالی شرکت‌ها را ارائه می‌کند، ویزا با خرید کارنسی‌کلود دومین قرارداد بزرگ خود در سال جاری را منعقد کرد. این شرکت ارائه دهنده شبکه کارتی ماه گذشته نیز فین‌تک سوئدی تینک را خریداری کرد.
 
اقدامات اخیر ویزا را می‌توان بخشی از رقابت این شرکت با مستر‌کارت در زمینه فین‌تک‌ها دانست؛ در چند سال اخیر و به ویژه در دوران پاندمی، تراکنش‌های بانک به بانک و روش‌هایی مثل کیف پول مجازی جذابیت زیادی پیدا کرده‌اند.
 
کارنسی کلود بیش از ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران بزرگی مثل GV، بازوی سرمایه‌گذاری الفابت شرکت مادر گوگل، بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس و هلدینگ ژاپنی SBI ، فعال در زمینه خدمات امور مالی، جذب کرده است.
 
مایک لاون (Mike Laven)، مدیرعامل کارنسی‌کلود می‌گوید: «با پیوستن به ویزا، طراحی دوباره جریان‌ پول در اقتصاد جهانی هیجان‌انگیزتر شد. با ترکیب تخصص کارنسی‌کلود در حوزه فین‌تک و شبکه ویزا می‌توانیم ارزش بیشتری را در اختیار کسب‌‌وکارهایی بگذاریم که به صورت میان‌مرزی پول جابه‌جا می‌کنند.»
 
کارنسی‌کلود که ۵۰۰ مشتری بانکی و تکنولوژی در بیش از ۱۸۰ کشور دارد دفتر اصلی خود را در لندن نگه می‌دارد و تیم مدیریت ارزی این شرکت نیز به شکل فعلی باقی خواهد ماند. البته به گفته ویزا این قرارداد هنوز باید از سوی رگولاتوری‌ تایید شده و دیگر شرایط نهایی شدن قرارداد نیز برقرار شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.