تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 24, 2021
15:31 شنبه، 2ام مردادماه 1400
کد خبر: 126737

چراغ سبز ایلان ماسک به بیت کوین در صورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج آن ها

 
 
مدیرعامل تسلا بعد از حصول اطمینان از افزایش پنجاه‌درصدی یا بیشتر سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین، پذیرش آن را از سر خواهد گرفت.
 
 
ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، با اشاره به پیشرفت صنعت ارز‌های دیجیتال به سوی آینده‌ای سبزتر، پرداخت‌ بیت کوین برای خودروهای این شرکت را منوط به تأیید بررسی‌هایش در استفاده‌ی پنجاه‌درصدی یا بیشتر بیت کوین از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش این روند دانست. 
 
به گزارش کوین‌تلگراف، ایلان ماسک در کنفرانس Word ₿ – رویداد مجازی بیت کوین، به همراه مدیرعامل توییتر جک دورسی، کتی وود از Ark Invest و استیو لی از اعضای تیم Square Crypto – از احتمال زیاد پذیرش دوباره‌ی رمزارزها برای خرید خودروهای تسلا خبر داد. او در تاریخ می ۲۰۲۱ (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) به دلیل نگرانی‌‌هایی در مورد تأثیرات زیست‌محیطی، امکان خرید تسلا با بیت کوین را متوقف کرده بود؛ اما اکنون اعلام کرده است که به شرط حصول اطمینان از افزایش سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج ارزهای دیجیتال، پذیرش آن‌ها را دوباره از سر خواهد گرفت.
 
اسپیس ایکس نیز مانند تسلا مقداری بیت کوین در اختیار دارد
 ماسک با ابراز نگرانی درباره‌ی سرعت پایین حرکت شبکه‌ی رمزارزها به استفاده از منابع انرژی سبز‌تر، گفت:
 
راهی برای دو یا سه برابر کردن استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در مدت‌زمان کوتاه وجود ندارد؛ اما روند مثبتی در مصرف انرژی بیت کوین مشاهده می‌شود … مأموریت تسلا تسریع انرژی پایدار است؛ به همین دلیل ما نمی‌توانیم شرکتی باشیم که این مأموریت را به عهده دارد و هم‌زمان به انرژی مصرفی بیت کوین بی‌توجه است… با توجه به روند صعودی بیت کوین در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تعطیلی تعداد زیادی کارخانه‌ی زغال‌سنگ (به‌ویژه در چین) که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شدند، می‌خواهم برای تأیید مصرف پنجاه‌درصدی یا بالاتر انرژی تجدید‌پذیر و گرایش به افزایش این مقدار، بررسی‌های بیشتری انجام بدهم و در صورت حصول اطمینان از این موضوع، تسلا پذیرش بیت کوین را از سر خواهد گرفت.
 
ایلان ماسک در تاریخ می ۲۰۲۱ (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) از توقف پذیرش بیت کوین برای خرید تسلا خبر داده بود. او دلیل این اقدام را افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی در شبکه‌ی بیت کوین اعلام کرد و در نتیجه‌ی این پذیرفته نشدن، قیمت این رمزارز برای اولین بار پس از فوریه ۲۰۲۱ (بهمن‌ماه ۱۳۹۹)، به زیر چهل هزار دلار سقوط کرد. مدیرعامل تسلا بعد توضیح داد که در صورت تأیید ماینرها از استفاده‌ی پنجاه‌درصدی یا بالاتر از انرژی پاک و روند افزایشی این موضوع در آینده، این شرکت تراکنش‌ بیت کوین را از سر خواهد گرفت.
 
ماسک در جریان این رویداد به برخی از ادعاهای متخصصان نیز واکنش نشان داد. متخصصان این حوزه معتقدند که او با انتشار  پست‌های مربوط به رمزارزها از جمله بیت کوین و دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی و با پامپ اند دامپ، باعث افزایش و کاهش قیمت در این بازار می‌شود. او تنها سه دارایی پراهمیتش (به غیر از سهام اسپیس ایکس و تسلا) را بیت کوین، دوج کوین و اتریوم دانست.

ماسک برای اولین بار در این رویداد اعلام کرد که شرکت اسپیس ایکس نیز مانند تسلا مقداری بیت کوین در اختیار دارد و از زمان اعلام توقف پذیرش بیت کوین توسط تسلا، نه او، نه تسلا، نه اسپیس ایکس هیچ بیت کوینی نفروخته‌اند.
 
ایلان ماسک گفت: اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، من ضرر می‌کنم. ممکن است باعث افزایش قیمت شوم؛ اما در جهت کاهش قیمت اقدامی نمی‌کنم و به بالا بردن قیمت و فروش بیت کوین یا موارد مشابه آن اعتقادی ندارم.
 
اما بنا بر گزارش کوین‌تلگراف، به گفته‌ی ایلان ماسک در تاریخ آوریل ۲۰۲۱ (فروردین‌ماه ۱۴۰۰)، تسلا بخشی از دارایی‌های بیت کوین خود را (با سود خالص تقریبی ۲۷۲ میلیون دلار در آن زمان) برای اثبات جایگزینی نقدینگی بیت کوین به جای پول نقد فروخته بود. او مقدار دارایی رمزارز خود را فاش نکرد؛ اما گفت حتی پسر یک‌ساله‌اش مقداری دوج کوین دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.