اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 25, 2021
11:43 یکشنبه، 3ام مردادماه 1400
کد خبر: 126758

بهترین قابلیت‌های فناوری Wi-Fi 6 در مودم‌ها و روترهای هواوی

 
 
وای فتی.jpg
کمپانی هواوی با توجه به تخصص خود در صنعت مخابرات و ارتباطات، در حوزه مودم‌ها و روترهای خانگی و اداری نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. در ادامه به حضور جدیدترین استاندارد وای‌فای یعنی Wi-Fi 6 و قابلیت‌های حاصل از آن در مودم‌ها و روترهای هواوی می‌پردازیم.
 
در حال حاضر استاندارد WiFi 5 یا همان 802.11ac به عنوان رایج‌ترین استاندارد وای‌فای شناخته می‌شود و توسط اکثر محصولات الکترونیکی، از مودم‌ها و روترها گرفته تا گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، پشتیبانی می‌شود. اما جالب است بدانید که این استاندارد در سال 2013 تأییدیه دریافت کرد و در سال 2014 به مودم‌ها و شبکه‌های بی‌سیم راه یافت؛ در نتیجه وای فای 5 فناوری رایج و در عین حال قدیمی محسوب می‌شود.
 
پس از آن، فناوری وای‌فای 6 یا همان 802.11ax در سال 2018 تأیید شد. از ویژگی‌های مهم فناوری وای‌فای 6 می‌توان به بیشینه سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، مصرف انرژی کمتر، امنیت بیشتر و اختلال کمتر در محیط‌های شلوغ اشاره کرد.
 
اگرچه عملاً به تازگی به عصر وای‌فای 6 وارد شده‌ایم، اما هواوی یک گام فراتر رفته و با معرفی فناوری Wi-Fi 6 Plus سرعت را به حداکثر رسانده است. برای مثال گوشی‌های هوشمند مجهز به وای فای 6 هواوی و روترهایی نظیر مدل AX3 این کمپانی، بیشترین سازگاری در ارتباطات را داشته و به همین دلیل بهینه‌ترین سرعت و انرژی مصرفی را ارائه می‌دهند.
 
در ادامه به دیگر ویژگی‌های فناوری وای‌فای 6 موجود در مودم‌ها و روترهای جدید هواوی اشاره می‌کنیم.
 
سیگنال قدرتمند‌تر
 
گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری WiFi 6 می‌توانند سیگنال‌هایی با 6 دسی‌بل توان بیشتر را به مودم یا روتر ارسال کنند. همچنین سیگنال‌های مودم نیز قدرتمندتر بوده و به راحتی می‌تواند از اجسام سخت مانند دیوارها و پله‌ها عبور کند؛ پس کاربر هیچ‌گاه نگران آنتن‌دهی ضعیف وای‌فای در خانه یا دفتر کار نخواهد بود.
 
سرعتی فراتر از حد انتظار
 
به لطف مدولاسیون 1024-QAM و 160 مگاهرتز پهنای باند فرکانسی، مودم‌های وای‌فای 6 هواوی می‌توانند به سرعت نامی 3000 مگابیت بر ثانیه دست یابند. با این سرعت‌ها، دیگر مفاهیمی مانند لگ و بافرینگ به تاریخ می‌پیوندند و گیمینگ و تماشای آنلاین فیلم به تجربه‌ای بی‌وقفه تبدیل می‌شود.
 
تعداد اتصالات بیشتر
 
برخلاف روترهای قدیمی، کاربران متعددی می‌توانند بدون اینکه کیفیت اتصال تحت تاثیر قرار گیرد، به مودم‌ها و روترهای جدید هواوی متصل شوند. برای مثال پردازنده‌ی موجود در مودم Huawei AX3 می‌تواند تا 128 دستگاه را پشتیبانی کند؛ پس در حضور شلوغی و کاربران متعدد نیز عملکرد مودم و روتر تغییری نمی‌کند.
 
افزایش امنیت شبکه
 
اکثر مودم‌های مجهز به فناوری WiFi 6 از سیستم امنیتی بهتری نیز برخوردارند و برخی محصولات خاص در هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری محافظت شده‌اند. برای مثال در پردازنده‌ی اصلی مودم AX3 هواوی بخشی برای محافظت سخت افزاری و نرم افزاری از داده‌های کاربران تعبیه شده که دارای گواهی امنیتی CC EAL5 است و در نتیجه در محیط‌های شلوغ تجاری نیز امنیت اطلاعات کاربر را تضمین می‌کند.
 
در پایان باید گفت با توجه به تخصص هواوی در حوزه ارتباطات، مودم و روترهای این شرکت همواره جزء برترین‌ کالاهای سبد محصولات هواوی بوده‌اند. خوشبختانه این محصولات در بازار کشورمان نیز موجود بوده و کاربران می‌توانند مودم‌های همراه، مودم‌های 4G ثابت و روترهای این شرکت را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش رسمی در بازار کشورمان خریداری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.