سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 26, 2021
16:30 دوشنبه، 4ام مردادماه 1400
کد خبر: 126839

برنامه‌های Win32 در مایکروسافت استور ویندوز ۱۱ آپدیت دریافت نخواهند کرد

 
ویندوز ۱۱ مایکروسافت استور جدیدی دارد که برای همه توسعه‌دهندگان بهینه‌سازی شده است. به گفته مقامات مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن‌های این شرکت از تقریبا همه فریم‌ورک‌ها از جمله Win32، دات نت، جاوا، UWP و وب اپ‌ها پشتیبانی می‌کند.
 
مایکروسافت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های Win32 (یا به عبارت دیگر همان برنامه‌های معروف exe.) را به‌صورت بسته‌بندی‌نشده در ویندوز استور ثبت کنند. آن دسته از برنامه‌های exe. که شبکه‌های توزیع محتوای خاص خودشان را دارند هم می‌توانند در این فروشگاه قرار داده شوند، ولی آپدیت‌های آن‌ها به‌صورت مستقیم از مایکروسافت استور عرضه نمی‌شود.
 
به عبارت دیگر، نصب آپدیت اپلیکیشن‌های Win32 از طریق فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۱ ممکن نخواهد بود. اگر این برنامه‌ها را از استور دانلود کنید، باید به‌روزرسانی‌ها را به‌طور مستقیم از خود توسعه‌دهنده بگیرید. مایکروسافت می‌گوید:
 
«لزومی به ثبت آپدیت اپلیکیشن‌ها از طریق استور وجود ندارد. کاربران نمی‌توانند آپدیت‌ها را به واسطه استور دریافت کنند. اپلیکیشن‌ها پس از دانلود شدن با استور قابلیت آپدیت مستقیم از طریق خود برنامه را خواهند داشت.»
 
 
افزون بر این، مایکروسافت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد نصاب ساده برنامه‌های خود را روی فروشگاه این شرکت به اشتراک بگذارند تا امکان دانلود و نصب اپ‌ها فراهم باشد. «رودی هیون» از مایکروسافت در توییتر تایید کرده که این شرکت می‌خواهد حداکثر شفافیت را در خصوص اپ‌هایی که روی استور مایکروسافت قرار می‌گیرند، داشته باشد. اگر یک اپلیکیشن در استور امکان آپدیت نداشته باشد، متنی زیر نام آن برنامه نشان داده می‌شود.
 
مایکروسافت می‌گوید با این کار به اطلاع کاربران می‌رساند که پس از نصب یک برنامه به‌روزرسانی‌های آن توسط چه شخص یا شرکتی ارائه خواهد شد. با این حساب، اگر اپلیکیشن‌ها از فریم‌ورک‌های جدیدتر استفاده نکنند و همچنان به نشر نسخه‌های بسته‌بندی‌نشده Win32 اصرار داشته باشند، امکان عرضه آپدیت از طریق مایکروسافت استور را از دست می‌دهند.
 
هنوز مشخص نیست که رویکرد این فروشگاه در قبال اپلیکیشن‌هایی که قابلیت آپدیت داخلی ندارند چگونه خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.