اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 27, 2021
12:16 سه شنبه، 5ام مردادماه 1400
کد خبر: 126863

تصویب ۳۱ تمبر از گونه‌های زیست‌بوم ایران/ راه‌اندازی سایت شورای تمبر و ابلاغ آیین‌نامه جدید

 
 
طرح ۳۱ گونه گیاهی و جانوری زیست‌بوم ایران در قالب تمبر آماده و به تصویب شورای تمبر رسید.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدجمال هادیان طبائی زواره، نماینده وزیر در شورای تمبر گفت: با درخواست سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور و همراهی عکاسان حرفه‌ای حیات وحش ایران تصاویر با کیفیت ۳۱ گونه گیاهی و جانوری زیست‌بوم ایران همراه با نام عملی هر گونه در شورای تمبر کشور به تصویب رسید تا پس از تایید و توشیح وزیر ارتباطات در زمان مناسب منتشر شود.
وی افزود: تمبرهای مصوب شامل گونه‌های گیاهی سوسن چلچراغ، لاله واژگون، سرو چهارهزار ساله ابرکوه، یوزپلنگ ایرانی، پلنگ ایرانی، گور ایرانی، گوزن زرد، فُک خزری، لاک‌پشت پوزه‌عقابی، روباه ترکمنی، روباه شنی، گربه پالاس، گربه شنی، قوچ کرمان، قوچ لارستان، قوچ اوریال، پازَن، سمور آبی، زَرده‌بر، سیاهگوش، کاراکال، شاه‌بوف ایرانی، جغد انبار، جغد تالابی، جغد ماهی‌خوار، جغد شاخدار، چرخ‌ریسک خزری و زاغ بور، شاهین و عقاب طلایی است که تصاویر آنها توسط سه عکاس حرفه‌ای حیات وحش ایران سید بابک موسوی، فریبرز حیدری و علی مهاجران شکار شده است.
 
هادیان با اعلام راه‌اندازی آزمایشی پایگاه اطلاع رسانی شورای تمبر کشور با نشانی irstamps.ir  گفت: در این پایگاه علاوه بر تازه‌ترین اخبار و رویدادهای حوزه تمبر، تمبرهای مصوب، تمبرهای در حال بررسی و تمبرهای شاخص بین‌المللی به نمایش در می‌آید.
 
نماینده وزیر در شورای تمبر تصریح کرد: در این سایت امکان دریافت درخواست برای تمبرهای سفارشی نیز فراهم است تا از این بخش از درخواست‌ها به صورت الکترونیکی دریافت و بررسی شود.
 
هادیان با اعلام خبر دیگری نیز گفت: تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای تمبر تصویب و ابلاغ شد.
 
 وی توضیح داد: نسخه قبلی آیین‌نامه شورای تمبر پاسخگوی نیازها و مقتضیات فعلی نبود، از این رو پس از کار کارشناسی، نسخه جدید و به‌روز شده این آیین‌نامه آماده و پس از تصویب در شورای تمبر به تایید وزیر ارتباطات رسید و هفته گذشته ابلاغ شد.
 
هادیان درباره برخی از ویژگیهای آیین‌نامه شورای تمبر گفت: در این آیین‌نامه تعاریف تکمیلی از تمبرهای نکوداشت ملی و تمبرهای سفارشی انجام شده است. همچنین علاوه بر از اعضای فعلی دو عضو جدید نیز به اعضای شورای تمبر افزوده شده و بدین ترتیب نمایندگانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و انجمن طراحان گرافیک در شورا حضور دارند.
 
وی افزود: از ویژگیهای دیگر این آیین‌نامه بازطراحی روش اجرایی ارائه درخواست تمبرهای سفارشی در هر استان قبل از ارسال به شورای تمبر است.

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.