اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 28, 2021
11:19 چهارشنبه، 6ام مردادماه 1400
کد خبر: 126896

تغییرات جدید فیس بوک و اینستاگرام برای حمایت از کاربران نوجوان

 
فیس بوک گامهای جدیدی را برای محدود کردن توانایی دسترسی تبلیغات کنندگان به نوجوانان و هدف گرفتن آنها با تبلیغات هدفمند در پلتفرمهای این شرکت شبکه اجتماعی برداشت.
 
 با تغییرات جدید تبلیغات کنندگان دیگر قادر نخواهند بود از علاقمندیها یا اطلاعات سرویسهای دیگر برای نمایش تبلیغات به کاربران نوجوان فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر استفاده کنند.
 
این تغییرات دسترسی تبلیغات کنندگان به کاربران نوجوان را به کلی مسدود نخواهد کرد و آنها همچنان می توانند از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و مکان کاربران استفاده کنند اما تغییرات جدید فیس بوک مانع از آن خواهد شد که ریز اطلاعات از جمله اطلاعاتی که در وب سایتها و اپلیکیشنهای دیگر وجود دارند مورد استفاده تبلیغات کنندگان قرار گیرند.
 
اینستاگرام هم تغییرات متعددی صورت داده تا نوجوانان در این پلتفرم در معرض دید کمتری قرار بگیرند. این اپلیکیشن حسابهای جدید برای کاربران پایین ۱۶ سال را به صورت پیش فرض در حالت خصوصی قرار می دهد با این حال کاربرانی که تا ۱۳ سال سن دارند می توانند در صورت تمایل، داشتن یک حساب عمومی را انتخاب کنند. اینستاگرام اعلام کرد در تستهای ابتدایی، از هر ۱۰ نوجوان هشت نفر تنظیمات خصوصی به صورت پیش فرض را در زمان ورود به این اپلیکیشن پذیرفتند که نشان می دهد این تغییر می توانند باعث شود نوجوانان بیشتری حسابهای غیرعمومی داشته باشند.
 
برای نوجوانانی که داشتن حساب عمومی را انتخاب می کنند، اینستاگرام سخت گیری بیشتری درباره تعامل با کاربران بزرگسالی که در این اپلیکیشن نمی شناسند، به عمل خواهد آورد. این شرکت اعلام کرد فناوری جدیدی طراحی کرده که رفتارهای مشکوک در بزرگسالانی که خطری برای نوجوانان ایجاد می کنند را شناسایی می کند.
 
طبق اعلام اینستاگرام، بزرگسالانی که به عنوان کاربران مشکوک شناخته شوند، امکان دنبال کردن نوجوانان یا ارسال نظر در پستهای آنها برایشان مسدود خواهد شد. این بزرگسالان محتوای مربوط به نوجوانان را در ریلز، اکسپلور و سایر قسمتهای اینستاگرام مشاهده نخواهند کرد. این شرکت جزییات نحوه شناسایی بزرگسالان پرخطر را فاش نکرد اما گفت یک فاکتور مورد نظر، بزرگسالانی هستند که توسط کاربران نوجوان بلاک یا ریپورت شده اند.
 
بر اساس گزارش انگجت، این تغییر با تلاش اینستاگرام برای جذب کاربران جوانتر صورت می گیرد. این شرکت درباره طرحهای آتی خود برای راه اندازی اپلیکیشن مخصوص کودکان پایین ۱۳ سال صحبت کرده است. این ایده که در مراحل ابتدایی قرار دارد باعث واکنش منفی قانونگذاران و مقامات دیگر شده است. اما فیس بوک همچنان قصد دارد این ایده را پیش ببرد. این شرکت در پست وبلاگ جداگانه ای اعلام کرد قصد دارد از همکاری کارشناسان کودکان برای ایجاد این سرویس بهره ببرد و از همکاری سازنده با قانونگذاران استقبال می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.