تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 28, 2021
11:45 چهارشنبه، 6ام مردادماه 1400
کد خبر: 126904

گوگل برای مهاجرت از آیفون به اندروید اپ Switch to Android را توسعه می‌دهد

 
 
اگر بخواهید از اندروید به iOS بروید، برنامه‌ای به نام Move to iOS در این مسیر به کمک شما می‌آید. حالا گوگل هم در حال توسعه اپلیکیشن جدیدی برای iOS به نام «Switch to Android» است که می‌تواند اکثر اطلاعات کاربر را از روی آیفون کپی کند و به دستگاه‌های اندرویدی بیاورد.
 
با انتشار بتای ۳ اندروید ۱۲ رابط کاربری SetupWizard جدیدی طراحی شده که با شیوه طراحی «متریال یو» همخوانی بیشتری دارد. این SetupWizard در طول پروسه راه‌اندازی یک اپلیکیشن سیستمی را اجرا می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد اطلاعات خود را از گوشی قبلی به گوشی جدیدش منتقل کند. این اپ که «Data Restore Tool» نام دارد، حالا دارای اشاراتی است که توسعه برنامه دیگری موسوم به Switch to Android برای انتقال اطلاعات از iOS به اندروید را نشان می‌دهد.

در حال حاضر سه مرحله برای استفاده از Switch to Android ذکر شده است. ابتدا باید این برنامه را از اپ استور دریافت کنید. با توجه به شواهد، به نظر می‌رسد که کپی اطلاعات از iOS نیازی به کابل USB-C به لایتنینگ ندارد و برنامه کارش را از طریق شبکه وای‌فای انجام می‌دهد. پس یک شبکه هات اسپات ساخته می‌شود و داده‌ها را بین دو دستگاه انتقال می‌یابند.

نکته جالب توجه این‌جاست که Data Restore Tool می‌گوید کاربر حتی می‌تواند اپلیکیشن‌های خود را از آیفون به اندروید بیاورد. البته مشخص نیست که گوگل دقیقا چگونه این کار را انجام می‌دهد و صرفا نسخه متناظر برنامه‌های آیفون را برای اندروید دانلود می‌کند یا خیر. بدیهی است که اپ‌های پولی باید در اندروید هم دوباره خریداری شوند.
 
اپلیکیشن Switch to Android هنوز در اپ استور منتشر نشده، ولی این اتفاق دیر یا زود رقم خواهد خورد تا چندین سال پس از انتشار اپلیکیشن Move to iOS، گوگل هم برنامه مشابهی را در اختیار کاربران اندروید قرار می‌دهد تا مهاجرت آسان‌تری به این سیستم عامل داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.